نماینده تنکابن گفت: باید با قاچاق و اقتصاد دلالی به صورت جدی مبارزه و در برابر کسب درآمد‌های رانتی و بی دردسر ایستادگی کرد.

ضرورت مبازره جدی با قاچاق/تولیدکنندگان باید قادر به تولید کالای با کیفیت باشندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شمس‌الله شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس امروز(سه‌شنبه 21 فروردین) اظهار کرد:‌ قطعا همه مردم کشور حمایت از تولید داخلی را وظیفه خود می‌دانند لذا از تولیدکنندگان کشور انتظار می‌رود که محصولاتشان کیفیت لازم را داشته باشند.

وی افزود: اگر یک ایرانی خودروی داخلی خریداری کند تصور می‌شود که از ناچاری و بی‌پولی این کار را انجام داده است، لذا تولیدکنندگان باید قادر به تولید کالای با کیفیت و قابل رقابت باشند. اما با وجود شرکت های دولتی که حدود 70 درصد کل بودجه کشور را در اختیار دارند و انگیزه‌ای برای رقابت ندارند چگونه می‌شود این امر را محقق کرد.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد بیان کرد:‌ باید با قاچاق و اقتصاد دلالی به صورت جدی مبارزه کرد و در برابر کسب درآمدهای رانتی و بی دردسر ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: با نزول‌خواری بانکی و غیربانکی و لجام گسیختگی نرخ ارز که موجب کاهش ارزش نرخ پول داخلی می‌شود باید به مبارزه پرداخت که البته بخش عمده‌ای از این توان در اختیار نظام است.

شریعت نژاد تصریح کرد: باید با همکاری سه قوه بر شفاف‌سازی درآمدها نظارت شود، اما به نظر می‌رسد هنوز اهمیت این امر به باور همگانی نرسیده است.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد اذعان کرد:‌ آقای روحانی نمی‌شود برای مناطقی مانند غرب استان مازندران قواعدی خاص اعمال و مبالغی را از گردشگران اخذ کرد؛ شما انتظار دارید که بدون تخصیص منابع استانی زباله‌های به جا مانده و تخریب‌ها از سوی مردم محلی ساماندهی شود.

شریعت نژاد افزود: هر مسئله‌ای که موجبات نارضایتی مردم را فراهم آورد باید به فوریت در مقابل آن واکنش نشان داد که از جمله آن می‌توان به بنیاد علوی اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار