مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان یزد گفت: دولت در تخصیص مجوزها، آزادسازی مسیر انتقال آب از دریای عمان تا یزد مشارکت کند.

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ بهترین راه تأمین آب استان استفاده از سرمایه‌های خرد و کمک مردم است، البته در این موضوع دولت نباید خود را کنار بکشد بلکه می‌تواند در تخصیص مجوزها، آزادسازی مسیر انتقال آب از دریای عمان تا یزد و تصویب میزان تامین حقابه سهامداران مشارکت مورد نیاز را داشته باشد.

وی با اشاره به خشکسالی‌های متوالی سال‌های اخیر و اهمیت تامین آب برای ادامه حیات استان گفت: هر شهروند یزدی باید این دغدغه را داشته باشد که هر میزان سرمایه که در استان داشته باشد، در صورت ادامه این روند و بروز بحران بی‌آبی نابود خواهد شد.

 محمدرضا رضایی‌نژاد با تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در راستای تامین آب از دریای عمان افزود: وضعیت آب به گونه‌ای شده که همچون گذشته باید حقابه، تعیین و مردم هم در انتقال آب سهم داشته باشند.

وی ادامه داد: در این خصوص در تعاونی‌ها بحثی به عنوان تأمین نیاز داریم و با استفاده از این بحث می‌توان برای تامین آب یزد با کمک مردم و فروش آن از سوی سهامداران اقدام کرد.

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان تصریح کرد: یکی از طرح‌های بررسی شده و پیشنهادی با جمعی از سرمایه گذاران استان در قالب شرکت تعاونی تامین نیاز آب‌رسانی فلات مرکزی با هدف آب‌رسانی با ظرفیت ۵۰۰ میلیون متر مکعب و ۳۰۰ میلیون مترمکعب در مسیر برای فروش است.

رضایی نژاد، برآورد هزینه اجرای این طرح را ۱۵ هزار میلیارد تومان در دوره زمانی حدود چهار سال عنوان کرد و گفت: برای تاسیس اولیه شرکت نیازمند حداقل ۲۰ درصد سرمایه اعلام شده هستیم از این رو سهامداران و اعضای هیات امنا باید حداقل ۳۰۰ میلیون تومان آورده اولیه داشته باشند.

وی ادامه داد: به همین دلیل پیش بینی اولیه ما این است که شرکت تعاونی با حضور ۳۰ تا ۹۰ نفر از بزرگان یزدی که تا ۳۰ فروردین ماه برای ثبت نام و ارائه فیش مهلت دارند در روز ۳۱ فروردین ماه تاسیس شود.

عضو شورای اقتصاد مقاومتی استان یزد، ثبت شرکت، گرفتن مجوزها، تخصیص و تملک زمین، طراحی و قرارداد‌های آب شیرین کن و مطالعات و طراحی مسیر لوله‌گذاری را از اولویت‌های فاز نخست شروع فعالیت این شرکت تعاونی اعلام کرد و افزود: نحوه خرید سهام از سوی سرمایه گذاران خرد و نیز چگونگی ادامه فعالیت و خرید و فروش آب نیز در ادامه از سوی هیات امنا تعیین خواهد شد.

انتهای پیام/ی

انتقال آب به یزد با همکاری مردم ودستگاه های دولتی

برچسب ها: بحران آب ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار