کیهانی:ورزشکاران شایسته را به جاکارتا اعزام می‌کنیم/زمان ورزشکار سالاری تمام شده است

رئیس فدراسیون دو و میدانی گفت: ما قصد داریم ورزشکاران شایسته را به بازی‌های آسیایی بفرستیم و اصلا نگاه جنسیتی و حمایتی نداریم.

کیهانی:ورزشکاران شایسته را به جاکارتا اعزام می کنیم/هندوانه دربسته به بازی های آسیایی نمی رویمبه گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مجید کیهانی رئیس فدراسیون دو و میدانی در نشست خبری درباره نفرات اعزامی به بازی های جاکارتا اظهار کرد:طبق برنامه در نظر داریم تا هفته آینده رکورد‌های ورودی جاکارتا اعلام کنیم و هرکسی مدعی حضور در مسابقات است باید به ملاک‌هایی که برایشان در نظر گزفته ایم دست یابد. البته استثنا هم وجود دارد و اگر در چارچوب فدراسیون عمل نکنند امکان ندارد به جاکارتا اعزام شوند. ما قصد داریم شایسته‌ها را به بازی‌های آسیایی بفرستیم و اصلا نگاه جنسیتی و حمایتی نداریم. چنانچه بانوان ورزشکار رکوردشان مورد تائید ما نباشند هیچ وقت او را اعزام نمی‌کنیم که، چون دود این موضوع ابتدا به چشم خودش می‌رود.

هرکسی خوب باشد دنبالش می‌ دویم

او درباره اینکه چند نفر را به جاکارتا اعزام می‌کنند هم گفت:فعلا ده نفر در نظر داریم البته ما موفق شده ایم از کمیته ملی المپیک ۱۶ سهمیه را بگیریم و احتمالا با ۱۲ ورزشکار راهی بازی‌های آسیایی می‌شویم. محدودیت و بحث دختر و پسر نداریم. به طور مثال اگر توکلی ۱۸۵ متر بپرد ما نمی‌توانیم از اعزام او به جاکارتا خودداری کنیم. از نظر ما هرکسی خوب باشد دنبالش می‌ دویم.

او درباره برآورد تعداد مدال دوومیدانی کاران در جاکارتا گفت: شانس سه مدال (یک طلا، یک نقره و یک برنز) داریم و به کمیته هم این موضوع را گفته ایم. باید به جرات بگویم که تاکنون چنین شرایطی برای تیم ملی دوومیدانی از گذشته تاکنون به وجود نیامده بود و همه در بهترین شرایط تمرین می‌کنند. تفتیان به ما اعلام کرد که تمام حریفانش با مربیان آمریکایی تمرین می‌کنند و در جوابش ما هم اعلام کردیم اگر او دوست داشته باشد می‌تواند برود و زیر نظر جنتری بردلی که به ایران آمده است تمرین کند که خودش قبول نکرد! رکورد‌ها و شرایط تمرینی او در حال حاضر با برترین‌های آسیا برابری می‌کند و بنابراین نباید چنین صحبت‌هایی انجام شود، چون ما تمام تلاش مان را می‌کنیم تا بهترین شرایط را برای ورزشکاران فراهم کنیم.

کیهانی ادامه داد: سایر نفرات زیر نظر مربیان خارجی مراحل آماده سازی شان را برای حضور در مسابقات دنبال می‌کنند. ما قطعا هندوانه در بسته به جاکارتا نمی‌بریم و همه باید تلاش کنند تا خودشان را به فدراسیون تحمیل کنند. در مورد یکی ۲ نفر مردد هستیم که آیا به جاکارتا اعزامشان کنیم یا خیر و امیدوارم تا بازی‌ها به شرایط بهتری برسند. هزینه آماده سازی تیم ملی در هر ماه بالای پنجاه هزار دلار است و هزینه‌های ملی پوشان تا پایان اردیبهشت تامین شده است. فدراسیون پاداش محور است. در جاکارتا به مربیانی که شاگردان شان مدال بگیرند پاداش می‌دهیم و پاداش ورزشکار را هم که کمیته می‌دهد. واقعا خیال مان راحت است که برای ملی پوشان کم نگذاشته ایم و ادعا می‌کنیم با برترین کشو‌های آسیایی برابر می‌کنیم.

زمان ورزشکار سالاری تمام شده است

رئیس فدراسیون دوومیدانی با اشاره بر اینکه دیگر زمان ورزشکار سالاری تمام شده است، گفت: در ۲ سال گذشته برخی مواقع قاطعانه عمل کردیم و جلوی خیلی از موارد را گرفتیم. برخی ورزشکاران به وزارت ورزش رفتند و اعتراض داشتند، اما ما این مسائل را نپذیرفتیم و اکنون هم خدا را شکر به شرایطی رسیده ایم که دیگر کسی نمی‌تواند برای فدراسیون تصمیم بگیرد.

او درخصوص اعضای سازمان تیم‌های ملی تصریح کرد: سازمان تیم‌های ملی ترکیب خوبی دارد و خوشبختانه تمامی آن‌ها کارشناس هستند و در جلسات نظرات خوبی هم داده می‌شود. جنتری بردلی آمریکایی پیش از آمدن به کشورمان سرمربی قطر و عربستان بوده است. اکنون شرایط طوری پیش رفته که ۲۰ نفر به صف ایستاده اند که با او کار کنند. این مربی از عملکرد قاسمی و خدیور و محبی راضی است امیدوارم با او به نتایج خوبی در بازی‌های آسیایی برسیم.

او افزود: سعی می‌کنیم برای بانوان هم یک مربی پرتاب چکش خارجی بیاوریم. ریحانه آرانی شرایط خوبی دارد و می‌تواند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.همچنین در نظر داریم یک مربی خوب خارجی برای این پرتابگر جذب کنیم.

کیهانی ادامه داد: برای مسابقات امسال سه لیگ درنظر گرفته ایم. لیگ پویا برای جوانان طراحی شده است. در رده‌های پایه شرایط خوبی داریم و ورزشکاران آینده داری که کشف کرده ایم امید ما برای سالیان آینده است. در پرتاب دیسک نفری داریم که رکورد ۶۰ متر را به ثبت رسانده است. لیگ منطقه‌ای هم طراحی شده و دوومیدانی باید در استان‌ها جریان داشته باشد. کشور را به ۶ منطقه استانی تقسیم کردیم و مرحله به مرحله در هر استان مسابقه برگزار می‌کنیم.

حق دو و میدانی پرچمداری در بازی های آسیایی است

او در مورد اینکه برای پرچمداری در جاکارتا گزینه‌ای دارید یا خیر، گفت: پرچمداری بازی‌های آسیایی حق فدراسیون دو و میدانی است و تمام تلاش مان را برای این کار می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار