کمیسر امور اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا اعلام کرد گروه‌های تروریستی برای تامین منابع مالی فعالیت‌های خود از سیستم کنونی مالیات بر ارزش افزوده در اتحادیه اروپا استفاده می‌کنند.

تامین منابع مالی گروه‌های تروریستی از طریق طرح‌های فرار مالیاتی در اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «پی‌یر مسکوویسی»، کمیسر امور اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا اعلام کرد گروه‌های تروریستی برای تامین منابع مالی فعالیت‌های خود از سیستم کنونی مالیات بر ارزش افزوده در اتحادیه اروپا استفاده می کنند.

کمیسر امور اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا گفت جنایتکاران برای تامین منابع مالی فعالیت‌های تروریستی خود از طرح‌های فرار مالیاتی در اروپا استفاده می کنند.

این مسئول مالی اتحادیه اروپا گفت: «ما مدارکی در اختیار داریم که نشان می دهد سازمان‌های تبهکار و تروریستی از طریق فرارهای مالیاتی صورت گرفته در خاک اتحادیه اروپا کمک‌های مالی دریافت می کنند.»

وی افزود بخشی از این مدارک چگونگی دخیل بودن مالیات بر ارزش افزوده را در اجرای عملیات فرامرزی نشان می دهد.

مسکوویسی توضیح داد: «به همین دلیل پیشنهاد داده ام نظام کنونی مالیات بر ارزش افزوده در اتحادیه اروپا به طور کامل بازبینی شود. اگر محاسبه مالیات معاملات فرامرزی مشابه معاملات داخلی باشد، زمینه برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های مالیاتی بالغ بر 40 میلیارد یورو، فراهم می شود.»

وی افزود شورای اتحادیه اروپا در حال حاضر تدابیر مورد نظر برای دادن اختیارات جدید به مقامات و تقویت همکاری بین نهادهای مختلف مقابله با فرار مالیاتی را بررسی می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار