رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در کارها باید حداکثر کارایی را نشان دهیم،گفت: به این ترتیب در کشور فضایی را ایجاد می‌کنیم که مردم به آینده امیدوار باشند.

نشان دادن حداکثر کارایی در جامعه باعث امیدواری مردم شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در سومین همایش فصلی مدیران شهرداری تهران که امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره نام‌گذاری سال 1397 با عنوان حمایت از کالای ایرانی گفت: در دنیا بیش از 40 درصد تولیدات در زمینه خدمت‌رسانی است و می‌توان گفت اهمیت تولید خدمات از تولید کالا بیشتر است، هرچه خدمت به مردم بهتر صورت گیرد مشروعیت نظام بالا می‌رود و باعث رضایت مردم می‌شود که البته ما نیز انجام وظیفه کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در کارها باید حداکثر کارایی را نشان دهیم،گفت: به این ترتیب در کشور فضایی را ایجاد می‌کنیم که مردم به آینده امیدوار باشند.

هاشمی با تاکید بر اینکه می‌توان از ناامیدی به عنوان سلاحی برای کشتار جمعی استفاده کرد، گفت: پیش‌نیاز هر فعالیت اجتماعی امیدواری افراد، روحیه مثبت و انگیزه سازندگی است که علاقه‌مندی به خدمت‌رسانی می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ناامیدی باعث میرایی کار می‌شود، گفت: هدفی که ترامپ در خصوص برجام انجام می‌دهد، ایجاد حس ناامیدی در مردم است، نتیجه اعمال او را در قیمت ارز می‌بینیم که باعث ناامیدی افراد شده است.

هاشمی با تاکید بر اینکه تهران ظرفیت‌های لازم را دارد، گفت: در سفرهایی که داشتم بسیاری از پایتخت‌های مهم جهان ظرفیت تهران را ندارند ولی بهتر مدیریت می‌شوند که این به دلیل ناکارآمدی ما است.

وی با بیان اینکه با وجود این ظرفیت نباید مشکلی داشته باشیم، گفت: در ابعاد مختلف کارآمدی لازم را نداریم، خدمات در شهری مثل تهران که 2 هزار میلیارد در آن هزینه می‌شود باید بسیار بهتر صورت گیرد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر 176 کیلومتر خطوط بی‌آرتی در شهر تهران است، گفت: چرا نباید خطوط بی‌آرتی و مترو طوری مجهز شوند که مردم از آن‌ها استفاده کنند در حال حاضر 2.5 میلیون نفر از خطوط مترو و بی‌آرتی استفاده می‌کنند، می‌توانیم با مدیریت صحیح این رقم را به 7 میلیون نفر برسانیم.

وی تاکید کرد: باید مترویی را که زیرساختش تجهیز شده است به صورت کامل تکمیل کنیم.

وجود 45 ایستگاه بی آرتی در تهران

هاشمی با اشاره به موضوع طرح ترافیک گفت: بیش از 45 ایستگاه بی‌آرتی در تهران موجود است، این به آن معناست که هر 300 مترمربع یک ایستگاه بی‌آرتی و یک ایستگاه مترو موجود است.

وی بیان کرد:سیستم حمل‌ونقل عمومی در تهران به صورت کامل ایجاد شده است و قرار نیست در مرکز تهران چیزی به عنوان حمل‌ونقل عمومی بسازیم، اینکه چرا مردم از آن استفاده نمی‌کنند به دلیل این است که سیستم کارا منظم و دقیق نیست.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در زمینه هوشمندسازی، کارشناسان ماهری در کشور وجود دارند، گفت: می‌توانیم بهتر از کشورهای دیگر در این زمینه پیشرفت کنیم این در حالی است که از خیلی از کشورها عقب مانده‌ایم.

وی علت این موضوع را ناکارآمدی در مدیران از سطوح بالا در کشور تا پایین دانست و گفت: باید به نتایجی برسیم تا بتوانیم مانند کشورهای توسعه یافته در سطحی قرار بگیریم که در شأن ملت عزیز ایران باشد.

وی افزود: در این راستا باید مهندسی مجدد، وظایف اصلی و اولویت‌ها را دوباره تفویض کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه مردم با رأی بسیار بالا قدرت را در اختیار ما گذاشتند، گفت: در دوره 4 ساله نباید به دعواهای سیاسی و غیرسیاسی بپردازیم تا بتوانیم نتیجه مثبتی را از خود به یادگار بگذاریم.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه محمدعلی نجفی در این مدت صادقانه در شهرداری تهران فعالیت کرده است، گفت: من سال‌هاست که نجفی را می‌شناسم، او از هوش سرشار، قدرت جمع‌بندی بسیار بالا برخوردار است و در کوتاه‌ترین مدت صحبت‌های افراد را جمع‌بندی می‌کند.

هاشمی با بیان اینکه نجفی بسیار عاقلانه تصمیم‌گیری می‌کند، گفت: چنین نیرویی وارد شهرداری شد، فشارها را تحمل کرد اما زمانی که به علت بیماری جدید توان ادامه کار را نداشت صادقانه مطرح کرد اما بعضی از افراد تفسیرهای دیگری کردند ولی نجفی عنوان کرد که اگر بیمار نشده بودم به کارها ادامه می‌دادم جا دارد صادقانه از نجفی تشکر کنم.

هاشمی با بیان اینکه ماه رجب به معنای فضیلت است و در ادبیات دینی ماه رجب ماه خداوند است، گفت: در نگاه اسلامی ارتباط با خدا ارتباط با مردم تعریف می‌شود و یادمان باشد عبادت به از خلقت خلق نیست، باید مسیر صحیح رسیدن به خداوند را از طریق خدمت به مردم ترسیم کنیم.

وی با بیان اینکه مشیت رفتارهای هر فرد در اسلام به روابط اجتماعی او وابسته است، گفت: اگر فردی بتواند مسئولیت‌هایی را که به او واگذار شده، به صورت مناسب به سرانجام برساند و با رعایت کارآمدی و اثربخشی در مسیر خود گام بردارد می‌توان گفت که به امانت خیانت نکرده است این فرد از نظر شرعی، اسلامی و ظاهری بیشترین تقید را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار