مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: منطقه باستانی شهر یئری قابلیت ثبت جهانی دارد.

کریم حاجی زاده ،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: شهر یئری مشگین شهر قابلیت ثبت جهانی دارد ولی اطلاعات لازم در این رابطه باید تکمیل و تصویب شود.

وی گفت: برای ساماندهی شهر یئری از سال 85 تا کنون سه میلیارد و 600 میلیون ریال اختصاص یافته است.

حاجی زاده درباره تبدیل شهر یئری به سایت موزه گفت: در صورت تبدیل این منطقه باستانی به سایت موزه می توان ساماندهی آن را به بخش خصوصی واگذار کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل همچنین در مورد تخریب شهریئری افزود: منطقه باستانی شهر یئری آسیب دیده ولی اینکه در فضای مجازی تخریب 80 درصدی این آثار مطرح می شود کذب محض است.

حاجی زاده تصریح کرد: نهایت آسیبی که به شهر یئری وارد شده حتی 40 درصد هم نیست و نه تنها در این منطقه که در هیچ کجای استان آثار تاریخی منهدم و در آستانه نابودی نداریم.

وی با اشاره به اینکه شرایط آثار تاریخی در کشور چندان مطلوب نیست ، افزود: همه ما دغدغه تخریب آثار تاریخی را داریم و از دلسوزی ،انتقاد در این باره نیزاستقبال می کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تاکید کرد که دستیبابی به شرایط کاملا مطلوب در حفاظت از آثار تاریخی سخت است اما باید تلاش کرد که از وضعیت نابسامان کنونی خارج شد.

انتهای پیام/ع

تبدیل شهریئری مشگین شهر به سایت موزه

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.