یک متخصص گوش، حلق و بینی با اشاره به عوارض ابتلا به پولیپ بینی گفت: پولیپ بینی را می‌توان با قرص و اسپری به مدت کوتاهی کنترل کرد، اما درمان این مشکل با جراحی مناسب‌تر است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم رزم‌پا  متخصص گوش و حلق و بینی گفت: پولیپ بینی تا زمانی که کوچک است، علامتی ندارد اما وقتی بزرگ شد، اصلی ترین علامت آن انسداد تنفسی است.


بیشتربخوانید  : علائم و نشانه‌های پولیپ بینی چیست؟


وی با بیان اینکه با توجه به نقش فیزیولوژیکی بینی مشخص می‌شود که پولیپ بینی منجر به انسداد بینی شده است، افزود: بیمارانی که پولیپ دارند و نمی‌توانند از راه بینی تنفس کنند، ناچار به تنفس دهانی می‌شوند که این مسئله نیز منجر به خشکی گلو به هنگام خواب می‌شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی خاطر نشان کرد: از دیگر علایم پولیپ بینی، گرفتگی بینی به طور مزمن، اختلال حس بویایی، سردرد، ترشح بینی و اختلال در خواب است؛همچنین دلیل عمده ایجاد پولیپ بینی عفونت‌های مزمن، سینوزیت و آلرژی است.

رزم‌پا با بیان اینکه پولیپ بینی یک بیماری ارثی محسوب نمی‌شود، یادآور شد: البته آلرژی یکی از اصلی‌ترین علت ایجاد پولیپ بینی است که می‌تواند ارثی باشد.

وی عنوان کرد: پولیپ بینی در صورتی که به مدت طولانی ادامه پیدا کند و درمان نشود، می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی-ریوی شود همچنین از عوارض احتمالی دیگر پولیپ بینی، عفونت‌های مکرر و خونریزی بینی است.

این متخصص گوش، حلق و بینی با اشاره به اینکه پولیپ بینی ممکن است به دلیل درمان نشدن منجر به بیماری‌های زمینه‌ای همچون عفونت، حساسیت و آلرژی شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه جراحی پولیپ بینی سخت و مشکل است، ممکن بوده در حین جراحی به چشم و ارگان‌های مغزی آسیب برساند.

منبع:بهداشت نیوز

انتهای پیام/

بلاهایی که پولیپ بینی بر سرتان می‌آورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.