فرماندار آستارا خواستار تسریع انجام تعهدات راه آهن آستارا – آستارا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ یونس رنجکش فرماندار شهرستان آستارا در نشست مشترک مسئولان گمرک، راه آهن و مجری ساخت خط آهن آستارا - آستارا گفت: با توجه به الزاماتی که در حمایت از این پروژه ملی بنا به اهمیت آن در اقتصاد کشور دارد، تمام تلاش خود را برای رفع موانع در شهرستان انجام می‌دهیم، اما متولیان امور مربوطه باید در تسریع انجام تعهدات اقدام جدی داشته باشند.

وی افزود: با تمام حمایت‌های انجام شده از سوی استانداری گیلان، فرمانداری آستارا و دولت در اجرای خط آهن آستارا - آستارا متاسفانه برخی مشکلات جزئی و ناهماهنگی بین دستگاهی موجب شده است تا مشکلاتی برای شهرستان در خصوص تردد و ترافیک ایجاد شود که باید هر چه سریعتر این موارد با پی گیری شرکت راه آهن و گمرک برطرف شود.

فرماندار آستارا خاطر نشان کرد: این پروژه ملی اثرات اقتصادی و اجتماعی زیادی در آینده برای کشور، گیلان و آستارا خواهد داشت، اما در این میان باید تلاش شود تا مشکلات شهرستانی هرچه سریعتر برطرف شود، زیرا هم اکنون زیرساخت‌های جاده‌ای و حمل و نقل در آستارا شرایط ورود و خروج این حجم از بار و ترافیک جاده‌ای را ندارد.

یونس رنجکش افزود: خط آهن آستارا - آستارا هم اکنون هم اثرات خوبی در بحث اشتغال و سرمایه گذاری در آستارا دارد، اما باید تلاش شود تا هرچه سریعتر زیر ساخت‌های مربوطه تکمیل شود تا مردم بهتر اثرات آن را لمس کنند.

وی گفت:رفاه عمومی مردم آستارا از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهرستان است که نباید با اجرای ناقص برنامه‌های توسعه آرامش آنان سلب شود.

ابوالقاسم یوسفی نژاد ناظر گمرکات استان گیلان هم با اشاره به اهمیت راه اندازی راه آهن آستارا - آستارا و اجرای تشریفات گمرکی در محوطه بارانداز آن تاکید کرد و تکمیل شدن زیرساخت‌های مربوطه را خواستار شد.

عباس نظری و حسین کاهکی مدیران کل روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران و گمرک کشور که به نمایندگی از سازمان‌های مربوطه در این جلسه حضور داشتند ضمن برشمردن اثرات اجرای این پروژه ملی در اقتصاد کشور و منطقه بر همکاری‌ها و هماهنگی‌های بین دستگاهی تاکید و رفع کاستی‌ها در اسرع وقت را خواستار شدند.

معاون اقتصادی راه آهن جمهوری آذربایجان هم به تاثیرات راه اندازی خط آهن آستارا - آستارا در خاک جمهوری اسلامی ایران و شهرستان آستارا اشاره کرد و گفت: هم اکنون پیشنهادات زیادی برای عبور بار از طریق این راه آهن وجود دارد که تلاش می‌کنیم تا با همکاری ایران با تکمیل مجموعه راه آهن آستارا و بارانداز مربوطه هر چه سریعتر به این پیشنهادات پاسخ دهیم.

موصال محمود اف افزود: تمام تلاش خود را برای انجام هر چه سریعتر تعهداتی که مربوط به جمهوری آذربایجان است انجام خواهیم داد.

راه آهن بین المللی آستارا – آستارا نهم فرودین امسال با حضور حسن روحانی و الهام علیف رئیس جمهور، روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان به صورت ویدئو کنفرانس در باکو به بهره برداری رسید.

راه آهن آستارا – آستارا که ۱۰ کیلومتر طول دارد، بخشی از کریدور بین المللی شمال و جنوب موسوم به نوستراک است.

با اتصال این راه آهن به خط آهن قزوین– رشت و رشت – آستارا امکان حمل کالا از هند از طریق راه آهن ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه به اروپای شرقی و شمالی در کمترین زمان و با هزینه کمتر فراهم می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

تسریع انجام تعهدات راه آهن آستارا – آستارا

برچسب ها: راه‌آهن ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.