کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: هدف رژیم صهیونیستی از حمله به پایگاه نظامی T4 ایجاد زمینه‌ای برای رویایی مستقیم روسیه و آمریکا است.

رویایی مستقیم روسیه و آمریکا هدف اصلی حمله به پایگاه t4 استسید هادی سید افقهی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حمله جنگنده رژیم صهیونیستی به پایگاهی نظامی T4 سوریه، اظهار کرد: همان گونه که جبهه محور مقاومت یکدست است و یک گروه عملیات مشترک دارد، جبهه دشمن نیز به همین منوال یک اتاق عملیات مشترک دارد تا به صورت راهبردی در مقابل این محور ایستادگی کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا بیان کرد: هر گاه محور مقاومت در سوریه  پیروزی چشمگیر و استراتژیکی را رقم می‌زند، آنها نیز به این تکاپو می‌افتند تا از تحولات میدانی عقب نمانند، بنابراین تحرکاتی انجام می‌دهند و تاکتیک‌هایی نظیر حمله به فرودگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی را در دستور کار خود قرار می‌دهند. 

سید افقهی اظهار کرد: هدف رژیم صهیونیستی از حمله به پایگاه نظامی T4 ایجاد زمینه‌ای برای رویایی مستقیم روسیه و آمریکا است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش آنها از انجام این‌گونه تاکتیک‌ها بر هم زدن تعادل به ضرر محور مقاومت است، تصریح  کرد: در شرایط کنونی شاهد آزادسازی منطقه حساس و استراتژیک غوطه شرقی هستیم که این شکست برای دولت‌هایی نظیر آمریکا و عربستان بسیار خطرناک بود، زیرا هزینه‌هایی که برای جنگ افروزی در این منطقه به راه انداخته بودند، بی ثمر ماند. 

سید افقهی ادامه داد: منطقه غوطه شرقی یک منطقه مهم کشاورزی و در عین حال دارای موقعیتی استراتژیک و نظامی است، اما افزون بر این ویژگی‌ها، گروه‌های تروریستی تکفیری با همراهی دولت‌های حامی خود تلاش داشتند از طریق این شهر به پایتخت دسترسی داشته باشند. 

وی بیان کرد: هنگامی که  محور مقاومت و روسیه متوجه چنین نقشه‌ای شدند، برخورد با تروریست‌ها شکل جدی و پیچیده‌تری به خود گرفت.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: آمریکا، فرانسه و کانادا از جمله کشورهایی بودند که با پیشروی محور مقاومت علیه تروریست‌ها در سوریه تقاضای جلسه اضطراری کردند که این امر نشان می‌دهد آنها تلاش داشتند به طور غیرمستقیم  به تروریست‌ها جانی دوباره ببخشند. 

وی با بیان اینکه کشورهای حامی تروریست ها تلاش دارند ابتکار عمل را در میدان جنگ داشته باشند، بیان کرد: متوقف کردن محور مقاومت در سوریه هدف اصلی آمریکا و هم پیمانانش در میدان نبرد با تروریست ها است، به همین دلیل از هیچ تلاشی در این  مسیر فروگذار نمی‌کنند. 

سید افقهی در پایان خاطرنشان کرد: در تحولات منطقه رژیم صهیونیستی بیشترین احساس خطر را می‌کند، بنابراین  سعی دارد با چنین حمله‌هایی معادلات میدانی را تغییر دهد و تحرکاتی را در کشورهایی نظیر روسیه ایجاد کند. 

انتهای پیام/ 

 

برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار