گیاهان خوراکی علاوه بر تأمین بخشی از مواد غذایی مورد نیاز مردم، منبع درآمد مناسبی برای بسیاری از زنان ومردان دراین فصل سال است.

خودنمایی گیاهان خوراکی بهاری در سفره مردم مهابادبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،با فرا رسیدن فصل بهار و حتی روز‌های پایانی سال کم کم تازگی و سرسبزی طبیعت به واسطه رویش گیاهان خوراکی کوهی رنگ و لعاب ویژه‌ای به بازار‌های روزانه شهر‌های کردنشین به خصوص شهر مهاباد می‌بخشد. خودنمایی گیاهان خوراکی بهاری در سفره مردم مهاباد

مجید پاتو، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان مهاباد گفت: در مناطق روستایی این شهرستان بیش از ۵۰ نوع گیاه خوراکی، دارویی و صنعتی برداشت می‌شود که مصرف آن از روزگاران گذشته مرسوم بوده است.

خسرو آناهید کارشناس تغذیه هم گفت: علی رغم کمبود بارش برف نسبت به سال‌های گذشته امسال نیز خوان پر نعمت طبیعت لطف خود را از مردم این مناطق دریغ نکرده و همچون همیشه سفره مردم در این فصل سال با انواع طعام از گونه‌های مختلف گیاهان خوراکی آراسته شده است.

آناهید افزود: کنگر، شنگ، ترشک، اسفناج و سیر کوهی، ریواس و گیلاخه از گیاهان خوراکی و لذیذ و مورد پسند ذائقه مهابادی‌ها به شمار می‌رود که هر روز صبح توسط اهالی روستا‌ها و برخی از شهرنشینان از دامان طبعیت و کوهپایه‌های منطقه برداشت و در بازار منطقه به شهروندان عرضه می‌شوند.

انتهای پیام/خ

 

خسارات  تند باد به گلخانه‌های مهاباد

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.