مسافران تعطیلات نوروزی امسال 68 درصد در استان همدان افزایش یافت.

افزایش 68 درصدی گردشگران نوروزی در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  سال ۲۰۱۸ برای شهر همدان سالی توأم با فرصت‌هایی است که به نام همدان و برای معرفی آن در سطح کشور های آسیایی اهمیت ویژه ای دارد ، میزبانی امسال همدان از دو رویداد بین‌المللی و انتخاب همدان به‌ عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی سبب شده که مسئولان درصدد اقدامات جدید باشند و از برنامه‌ریزی‌های تکراری دوره‌های قبل فاصله گرفتند و نتیجه این نوگرایی ها موجب شد تا استان همدان بین سه استان برتر کشور در افزایش گردشگران نوروزی در مقایسه با سال های گذشته قرار گیرد.

علی مالمیر،مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: در تعطیلات نوروزی امسال یک میلیون و 323 هزار نفر از مراکز تاریخی ، تفریحی و توریستی استان همدان بلیط برای بازدید خریده اند.

وی با بیان اینکه تعداد گردشگران استان در این مدت بیشتر از این آمار است افزود: تقارن نوروز امسال با معرفی همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین باعث شد تا استان همدان بین سه استان برتر کشور در افزایش گردشگران نسبت به سال های گذشته قرار گیرد.افزایش 68 درصدی گردشگران نوروزی در استان همدان

وی با اشاره به  اینکه رویداد «همدان۲۰۱۸» سبب شده مسئولان برنامه ریزی برای پذیرایی مناسب از گردشگران نوروزی را با قوت دنبال کنند تا با رفع مشکلات میزبان شایسته ای برای نمایندگان کشورهای آسیایی باشند  افزود: تبلیغات مناسب ، ایجاد زیر ساخت ها و همدلی و همراهی مردم باعث شد تا ما امسال در تامین محل اسکان مسافران، محل استقرار چادر های مسافران و نیاز های انها با مشکلی مواجه نشویم.

استان همدان دومین استان کشور در افزایش جذب مسافران نوروزی

افزایش 68 درصدی گردشگران نوروزی در استان همدان

استاندار همدان هم افزایش چشمگیر مسافران نوروزی را سبب رونق اقتصادی در سال حمایت از تولید کالای ایرانی دانست و گفت: ورود مسافران علاوه بر ایجاد اشتغال در زمینه اسکان و تغذیه ، موجب رونق بازار دراین مدت شده بود.

محمد ناصر نیکبخت به امنیت بالا و وجود راه ها و بزرگراه های مناسب در استان همدان اشاره کرد و اظهار داشت:علی رقم افزایش مسافران و تردد ها در جاده های استان همدان هیچ گونه افزایش تلفات جانی با آمار مشابه سال های پیش نداشته ایم و علاوه بر قطار ، پرواز های همدان به کیش و مشهد و از این پس پنج نوبت پرواز همدان به تهران و برعکس آن موجب تقویت حمل و نقل و جذب مسافران در استان همدان می شود.

ایجاد ظرفیت بیشتر هتل ها و اسکان مدارس برای مسافران نوروزی استان همدان

فرماندار همدان هم با اشاره به اینکه نوروز امسال ۱۳۷ هزار نفر در همدان اقامت داشته‌اند افزود: امسال علاوه بر هتل ها و مسافر خانه ها، ۸۰۰ کلاس درس را برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شد.

علی تعالی مسافران نوروزی را سفیران معرفی همدان به سایر استان‌های کشور دانست و بابیان اینکه برنامه‌ها باید به صورتی انجام شود که حداکثر رضایت مسافران فراهم باشد، گفت: ساماندهی سرویس‌های بهداشتی در اماکن عمومی، جمع‌آوری زباله و نظافت سطح شهر و کشیک نانوایی‌ها در ایام نوروز به خوبی انجام شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان بابیان اینکه رویداد ۲۰۱۸ برای نخستین بار در آسیا و به میزبانی همدان انجام می‌شود، افزود: این رویداد یک فرصت استثنایی و کم‌نظیر برای همدان است تا با هم‌افزایی و تعامل بیشتر دستگاه‌ها برای شناسایی جاذبه‌های گردشگری همدان تلاش کنیم.

علی خاکسار اجرای جنگ‌های شادی باهدف افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران در همدان و ایجاد بازارچه و نمایشگاه‌های نوروزی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: نمایش سنت‌های مرتبط با آیین نوروزی بومی همدان شامل کوسه گلین، قاشق زنی، چهارشنبه‌سوری، شال اندازی و نوروز خوانی در ایام نوروز در همدان برگزار کردیم.

وی گفت: ۵۰ هزار بروشور حاوی معرفی اماکن تاریخی همدان برای ایام عید توسط سازمان میراث فرهنگی توزیع شد.

ایجاد 7 اقامتگاه بوم گردی در استان همدان

در تعطیلات نوروز امسال با ایجاد اقامتگاه های بوم گردی از ظرفیت گردشگری روستایی استفاده شد.

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان گفت:با ایجاد 7 اقامتگاه بوم گردی طی تعطیلات نوروز 354 نفر در روستاهای ورکانه، ملحمدره، آق بلاق ، امزاجرد و وهنان اقامت یافتند و از این طریق مدت زمان اقامت مسافران در استان را افزایش دادیم.

افزایش 68 درصدی گردشگران نوروزی در استان همدان

علی خاکسار با اشاره به افزایش دو ونیم برابری اقامت گردشگران خارجی در همدان عنوان کرد: تمهیدات لازم برای پذیرایی از مسافران داخلی و خارجی در ایام نوروز در استان همدان فراهم کردیم و 403 گردشگر خارجی در ایام نوروز از اماکن تاریخی و گردشگری همدان بازدید کردند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان بابیان اینکه نوروز سال گذشته ۱۵۵ گردشگر خارجی در همدان اقامت داشتند، گفت: نوروز امسال  ۳۹۹ گردشگر خارجی در همدان اقامت داشتند.

خاکسار با اشاره به اینکه همدان نیازمند تبلیغات اصولی و هدفمندی در حوزه معرفی جاذبه‌های گردشگری است، گفت: رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه گردشگری نیازمند برنامه‌ریزی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مناسب است.

وی همچنین از بازدید ۹۵ هزار گردشگر از موزه‌های همدان خبر داد و گفت: بازدید گردشگران خارجی از موزه‌ها ۶۵ درصد افزایش داشت.

خاکسار گفت: در ایام نوروز ۱۸ موزه و ابنیه فرهنگی تاریخی در استان همدان فعال بود.

استان همدان که با تمدن سه هزار ساله و بیش از هزار و 800 اثر تاریخی ، گردشگری و طبیعی دارد،همه ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی است و تجربه ی ایجاد زیر ساخت های مناسب و تحول در برنامه ریزی و مدیریت ستاد تسهیلات سفر باعث شد تا امسال تجربه ای موفق در میزبانی مسافران نوروزی داشته باشد و افزایش 67 درصدی مسافران نوروزی و افزایش بیش از دو برابری اقامت آنها در استان را داشته باشیما.

اگر این برنامه ریزی ها مدون و پایدار باشد برای میزبانی از 400 مهمان خارجی کشور های آسیایی هم می توان امیدوار بود سرمایه گذاری های بزرگ در زمینه ی گردشگری در راه باشد و این بار استان همدان در سطح آسیایی شناخته تر و سود آوری و درآمد آن برای مردم استان و کشورمان به چشم آید.

انتهای پیام/ا

استان همدان  دومین استان کشور در افزایش جذب گردشگری نوروزی کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار