مسئول پیش بینی اداره هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، سامانه ای قوی و بارشی از امروز (چهارشنبه) تا روز دوشنبه هفته آینده جو منطقه را تحت تاثیر خواهد داشت.

قاسمی  مسئول پیش بینی اداره هواشناسی استان کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های   باشگاه خبرنگاران جوان  ازکرمانشاه  گفت: موج اول از این سامانه طی امروز تا روز جمعه، به تناوب سبب بارندگی همراه با رعدوبرق و گاهی اوقات وزش باد نسبتاً شدید در سطح استان خواهد شد.


وی ادامه داد: شرایط ناپایدار که طی ساعاتی از عصر امروز تا امشب (عمدتاً در جنوب غرب استان) و با شدت و گستردگی بیشتر، از اواسط روز پنجشنبه تا ظهر جمعه (در نیمه غربی و نواحی جنوبی استان) شدت بیشتری خواهد داشت؛ بویژه در مناطق یاد شده، سبب آبگرفتگی معابر عمومی، رگبار تگرگ و احتمالاً در برخی نقاط سیلاب‌های محلی خواهد شد.


قاسمی گفت: موج دوم از این سامانه طی ساعاتی از روز‌های شنبه تا دوشنبه مجدداً سبب بارندگی در سطح استان خواهد شد که پیش بینی می‌شود بارش در روز‌های یکشنبه و دوشنبه نمود بیشتری داشته باشد.


وی افزود: تخمین بیشینه بارش (موج اول): ۵۰ تا ۷۰ میلیمتر عمدتاً در شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین، ثلاث، دالاهو، گیلانغرب، پاوه، جوانرود، روانسر و اسلام آباد و تخمین بیشینه باد: ۴۵ تا ۶۰ کیومتر بر ساعت خواهد بود.


وی گفت: بنابراین، جهت جلوگیری از مشکلات و مخاطرات احتمالی، رعایت موارد ایمنی از سوی مسئولان سازمان‌های اجرایی و عموم مردم عزیز استان توصیه می‌شود.


قاسمی گفت: پاک سازی کانال ها، آبگذر‌ها و راه‌های خروج آب ساختمان‌ها و دهانه پل‌ها؛ پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها؛ خودداری از توقف در مناطق مرتفع، به دلیل رعدوبرق و امکان صاعقه؛ پرهیز از تردد‌های غیرضرور و احتیاط در رانندگی به سبب لغزندگی و کاهش دید، بویژه در جاده‌های برون شهری و مسیر‌های کوهستانی؛ پرهیز از مسافرت‌های غیر ضرور به استان‌های کردستان، ایلام، لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری از اقدامات ایمنی است که باید رعایت شود.


انتهای پیام/ز

 

پیش بینی وزش باد و ابگرفتگی معابر در کرمانشاه

برچسب ها: هواشناسی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.