معاون استاندار سمنان با بیان اینکه باید در زمینه حفاظت از منابع آبی استان سمنان تدابیر جدی اتخاذ شود گفت : 85 درصد آب سمنان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سعید ناجی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در نخستین جلسه ی شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان در سال 97 با اشاره به مصرف 85 درصدی منابع آبی موجود در بخش کشاورزی گفت : بخش قابل توجهی از منابع آبی موجود در استان سمنان در حوزه کشاورزی به مصرف می رسد که لازم است توجه بیشتری به مدیریت مصرف منابع آب در این حوزه شود.

وی افزود : مدیریت منابع آبی موجود و مصرف آن در بخش کشاورزی به معنای لطمه زدن به کشاورزی نیست بلکه به معنای مصرف بهینه و مدیریت این منابع ارزشمند است.

ناجی تصریح کرد : آب امر حیاتی است و با زندگی مردم به شکل جدی گره خورده به نحوی که اگر آب نباشد نه کشاورزی داریم و نه حیات غیر کشاورزی.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تاکید بر ضرورت ایجاد یک نگاه علمی در کشور و توجه بیش از پیش به نظرات کارشناسی، اظهار امیدواری کرد تا از تجارب کسب شده در بحث مدیریت آب ، بتوان در مصرف بهینه و حفاظت از ذخائر موجود آبی استفاده مطلوب نمود.

وی گفت : لزوم انجام اقدامات فرهنگی در خصوص مصرف بهینه آب از جمله الزامات و نیازهای اساسی جامعه موجود است و ضرورت دارد تا در مجامع فرهنگی و از جمله جلسات شورای فرهنگ عمومی به این مهم پرداخته و ضرورت اصلاح شیوه های مصرف و حفاظت از منابع بیان گردیده و در نهایت مجموع این اقدامات در کنار فعالیت های ترویجی و عملیاتی قرار گرفته و مجموعه ای از رفتارها را شرح دهند.

انتهای پیام / ه

برای حفاظت از منابع آب در درازمدت تصمیمات جدی‌تری اتخاذ شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.