رئیس کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری شورای عالی استان‌­ها در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای عالی استان­ها بر ضرورت توجه به استفاده از نیروی کار داخلی در کنار کالای ایرانی تاکید کرد.

ضرورت توجه به نیروی كار داخلی در كنار استفاده از كالای ایرانیبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهبود جعفری رئیس کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری شورای عالی استان‌ها با اشاره به نام گذاری سال حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: باید بتوانیم با بصیرت کامل و درک این شعار در تمامی مراحل اداری شورای عالی استان ­ها و کمیسیون­ ها تاثیر گذار باشیم و با دید باز به این شعار توجه کنیم و زیر مجموعه­ هایی که در زیر این شعار قرار دارند نگاه کارشناسی و تخصصی داشته باشیم.

جعفری ادامه داد: به عنوان مثال کالای ایرانی را در زندگی روزمره مد نظر بگیریم که صرفا اشیاء نیستند. هم باید زیر مجموعه این شعار حمایت شود و با تمام قوا سعی ­کنیم در تمامی طرح­ها ، لوایح و تبصره­هایی که برای شورای اسلامی شهر و روستا و شهرداری­‌ها مصوب می‌­کنیم، این شعار را سر لوحه قرار دهیم نه تنها در سال 1397 بلکه در طی سال های متمادی باید ادامه دهنده اهداف این شعار باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری شورای عالی استان‌­ها افزود: در این جلسه 3 طرح مورد بحث و بررسی کمیسیون قرار گرفت که طرح اول بررسی طرح الزام شوراها ، شهرداری­‌ها و دهیاری­‌ها به فرهنگ سازی و استفاده از کالاها و تولیدات ایرانی بود در واقع همان شعار سال 97 بود که توسط مقام عظمای ولایت به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است.

وی در توضیح بیشتر این طرح گفت: این طرح که بسیار حائز اهمیت هم است. کمیسیون فرهنگی اجتماعی و گردشگری شورای عالی استان­ها ضمن تصویب این ماده واحده با آوردن اصلاحیه و تبصره ذیل اعلام می‌­کنند که تمام تلاش خود را در جهت تحقق شعار حمایت از کالای داخلی که از سوی مقام معظم رهبری طرح شده در نظر گرفته خواهد شد، در ضمن تحقق شعار مذکور را در سایه فراهم ساختن زیر ساخت های لازم، بالا بردن کیفیت تولیدات داخلی و بها دادن به تخصص ایرانی می­دارد و تبصره ذیل را به این ماده واحده اضافه می­‌کنند.

جعفری با اشاره به تبصره (1) بیان کرد: در کنار حمایت از کالای داخلی به نیروی کار داخلی نیز بها داده شود و از آن حمایت شود و در این راستا امید است کارهای ارائه شده به تمام اتباع خارجی اخذ و به نیروی کار و جویای کار داخلی ارائه  و همچنین به فکر و تخصص ایرانی و نیروهای جوان داخلی نیز بهای لازم داده شود تا از این طریق جلو مهاجرت بسیاری از علاقمندان را بگیرند.

 

وی موضوعات بعدی این کمیسیون که در زمینه محیط زیست عنوان کرد و توضیح داد: کمیسیون اصلی این طرح ها کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و روستایی بود که کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری هم به عنوان کمیسیون فرعی 2 طرح مذکور را بررسی و تصویب کرد.

پایان پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار