مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: ۸۰ درصد دوره‌های فنی و حرفه‌ای متشکل از آموزش ها وکار عملی است.

کارعملی  ۸۰درصدمحتوای دوره های فنی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمدرضا جهانگیری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه ۸۰ درصد دوره‌های فنی و حرفه‌ای کار عملی است گفت: در این دوره‌ها تلاش می‌کنیم تا جوانان را در آن حرفه دارای مهارت کرده و مغز و قلب و دست این افراد را با هم همگام کنیم تا افراد در کنار آموزش و فراگرفتن مهارت به دانش آن حرفه هم دست پیدا کرده و بتوانند مهارت را همراه با تکنولوژی جدیدی که وارد بازار می‌شود فراگیرند.

وی با بیان اینکه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در همه شهرستان‌های استان کرمان وجود دارد افزود: گذراندن دوره‌های آموزشی برای حرفه‌های مختلف متفاوت و دوره‌های آموزشی ما بین یک تا ۱۸ ماه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه رهگیری شغلی انجام شده در مراکز فنی و حرفه‌ای استان کرمان در بیشتر رشته‌ها بالای ۹۰ درصد بوده تصریح کرد: به صورت کلی رهگیری شغلی ما در تمامی رشته‌ها ۷۰ درصد است.

وی با بیان اینکه در استان کرمان در بیش از ۱۵۰ حرفه آموزشی که استاندارد شغل برای آن وجود دارد، آموزش‌های مورد نیاز و آموزش‌های بومی هر منطقه آموزش داده می‌شود افزود: آموزش‌های ما براساس استاندار‌های جهانی مورد نیاز هر حرفه است.

جهانگیری با اشاره به وجود واحد مشاوره و رهگیری شغلی در هر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: در ابتدای ورود متقاضیان به مرکز با توجه به توانایی و نیاز بازار کار آن منطقه، رشته و حرفه به متقاضیان پیشنهاد می‌شود.

انتهای پیام/ح

کارعملی اساس آموزش های فنی وحرفه ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار