معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: وظیفه ارتش، پاسداری از تمامیت ارضی و استقلال و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وظیفه ارتش، پاسداری از تمامیت ارضی و استقلال نظام کشورمان استبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در نخستین همایش روابط عمومی ارتش و فعالان رسانه ای با تسلیت شهادت امام موسی کاظم علیه السلام گفت: در ابتدای انقلاب ارتش تنها نیروی مسلح و تنها مدافع انقلاب بود و منافقین و دشمنان می خواستند این مدافع را از انقلاب بگیرند.

وی ادامه داد: شعار دشمنان انقلاب این بود که ارتش نمی خواهیم اما امام(ره) در اطلاعیه ای ۲۹ فروردین را روز ارتش اعلام و گفتند که ارتش باید در خیابانها رژه برود و کسی حق ندارد در امور ارتش دخالت کند.

امیر سیاری روز ۲۹ فروردین ۵۸ را روز تولد ارتش انقلابی دانست و گفت: ارتش تا زمان تاسیس سپاه تنها مدافع انقلاب بود و دشمنان که نتوانسته بودند مدافع انقلاب را از بین ببرند اختلافات قومی را راه انداختند و این ارتش بود که با نثار شهدای بسیار از تجزیه کشور جلوگیری کرد و ارتش حدود ۵۰ هزار شهید در ۸ سال جنگ تحمیلی برای دفاع از کشور داد.

وی ادامه داد: دلاوری های ارتش موجب جلوگیری از رسیدن صدام حسین به اهدافش شد، نیروی هوایی ارتش در دومین روز جنگ تحمیلی عملیات کمان ۹۹ را انجام داد و نیروی دریایی در شصت و هشتمین روز بعد از آغاز جنگ نیروی دریایی عراق را از بین برد.

امیر سیاری با بیان اینکه وظیفه ارتش، پاسداری از تمامیت ارضی و استقلال و نظام جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد:  آمادگی صددرصدی ارتش باعث شده تا مرزهای زمینی و هوایی و دریایی در امنیت باشد و شاید همین تلاش ارتش برای حفظ امنیت مرزها باعث شده تا در مدرسه سازی و جاده سازی دیده نشود. ارتش امروز برای انجام وظایف خود بایستی اول از نیروی انسانی خوب برخوردار باشد.

سیاری با بیان اینکه امروز ارتش باید تجهیزاتش را آماده کند و ما بهترین تجهیزات را در ارتش می‌سازیم تصریح کرد: در هر لحظه و هرجایی که لازم باشد ارتش با سرعت در آنجا حاضر است. نمی‌شود پادگان را تعطیل کرد و به کارهای جانبی پرداخت البته ارتش در کنار مأموریت‌های خود به مردم یاری هم می‌پردازد.

وی افزود: هرجایی که لازم باشد ارتش پادررکاب آماده است و این آمادگی و اقتدار و حضور در صحنه ها ویژگی امروز ارتش ایران است.

معاون هماهنگ کننده ارتش به دیگر اقدامات و خدمات ارتش اشاره کرد و گفت: در زلزله بم و کرمان شاه و هرجایی که لازم شد حتی در خلیج عدن ارتش در صحنه بوده و خدمت رسانی کنند. حضور ارتش در خلیج عدن و تامین امنیت دریایی چرخه اقتصادی را در حرکت نگه‌داشته است.

وی در پایان تصریح کرد : باز دارندگی این است که اینقدر توان داشته باشیم که کسی به کشور طمع نکند و اگر ارتش، سپاه و دیگر نیروها باهم این توان دفاعی و بازدارندگی را ایجاد نکرده بودند، دشمنان کاری را که در شرق و غرب کشور کرده با ما می کرد، اما ما کشور و نیروهای مسلح مقتدر داریم و وظیفه انتقال داشته‌ها و توانایی‌ها به مردم و بیرون کشور که دوستان را خوشحال و دشمنان نا امید کند، با رسانه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار