امام جمعه مشهد گفت: نباید جریان سلامت و جان مردم ملعبه بینش‌ها و جریانات خاص شود، زیرا جریان سلامت با سایر بافت‌های اجتماعی قابل مدیریت و اجرا نیست.

نباید جریان سلامت و جان مردم ملعبه بینش‌ها و جریانات خاص شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد آیت الله سید احمد علم الهدی دراولین مجمع سلامت خراسان رضوی  افزود:باید پذیرفت اگر مسئله‌ای به نام طب اسلامی داشتیم ائمه به طبیب مراجعه نمیکردند نمونه اش طبیبی کافری است که با مراجعه امام صادق (ع) به ایشان مسلمان شدند.

 
وی خاطر نشان کرد: سلامت گره خورده با تخصص طب است و جز این با هیچ چیزی تامین نمی‌شود، خدا شفا میدهد، اما با ابزارش، این تخصص طبیب است که با اراده حق و ابزار طبیب شفای بیمار را سبب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت:ما در قرآن آیه‌ای داریم که ارزشمندترین زندگی‌ها را زندگی اهل ایمان و عمل صالح میداند، عمل صالح تنها انجام کار خوب نیست کارخوب ویژه‌ای است که آمیخته با ایمان و همراه باورمندی خدا باشد.

آیت الله علم الهدی افزود: کار خوب اگر پشتوانه خداباوری نداشت انگیزه مادی دارد، چون دربرابرش منفعت مادی و اجتماعی یا سیاسی برای افراد منظور است
 

۸۵ درصد از مرگ و میر‌ها در جامعه به امراض غیر واگیر باز می‌گردد


استاندار خراسان رضوی هم در این مجمع با تاکید بر تبدیل موضوع سلامت به خواست عمومی مردم گفت: یکی از مهمترین عوامل قوام و دوام جوامع گسترش خیر اندیشی، خیر خواهی و رفتار‌های خیرانه است.

وی با تاکید بر نگاه نظام دینی و اعتقادی کشور در حوزه امور خیر افزود: سلامت یک امر اجتماعی و همه این را قبول دارند و باید با همدلی و همگرایی در این خصوص حرکت کنیم.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر فراگیری و حرکت مشورتی در حوزه اجتماعی سلامت گفت: سلامت در حوزه‌های جسمانی، روانی، اجتماعی، روحی و معنوی باید مورد توجه زندگی مردم، مسئولان و همه آحاد جامعه قرار گیرد و تغییر و تحول در سبک زندگی می‌تواند ما را در این حوزه یاری کند.

رشیدیان افزود:: ۸۵ درصد از مرگ و میر‌ها در جامعه به امراض غیر واگیر باز می‌گردد، و باید تمام سازمان‌ها و نهاد‌ها در حوزه‌های تغذیه، آب و هوا، سلامت روان، محیط زیست، تحرک و ورزش، اشتغال و پزشکی در این خصوص وارد عمل شوند.
 
انتهای پیام//ا.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نعمت الله سنجرانی
۰۸:۰۰ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
بله