مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ;

کاهش ۵۰ درصدی بارندگی در استان سمنان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از کاهش ۵۰ درصدی میزان بارندگی در استان خبر داد و گفت: برنامه‌های مقابله با پدیده خشک‌سالی در دستور کار جهاد قرار دارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی قرائیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با توجه به کاهش بارندگی‌ها و منابع آبی موجود و بروز پدیده خشک ‌سالی گفت : برنامه‌های کاهش اثرات مخرب کمبود آب در باغات استان سمنان در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد. در شرایط خشک ‌سالی کشت محصولات پر آب اثرات جبران‌ ناپذیری بر روی بخش کشاورزی خواهد داشت.

قرائیان بابیان اینکه اطلاع ‌رسانی به باغداران و ارائه توصیه‌های فنی برای مقابله با پدیده خشک‌سالی پیگیری می‌شود افزود: باید اصلاح الگوی کشت در مناطق مختلف استان سمنان رعایت شود چراکه در این شرایط برخلاف زراعت یک ‌ساله کاهش سطح کشت‌های دائمی امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه کاهش میزان بارندگی‌ها چشمه‌ها و قنات ها هم تحت تأثیر قرار خواهند گرفت ، تصریح کرد: در برخی مناطق شمالی استان حدود یک ‌سوم میزان بلندمدت بارندگی را شاهد هستیم بنابراین در این شرایط بحرانی باید برنامه‌ ریزی لازم و دقیق برای کاهش خسارت بر بخش کشاورزی استان در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام / گ

با کاهش میزان بارندگی‌ ، چشمه‌ها و قنات ها تحت تأثیر قرار خواهند گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.