معاون وزارت صنعت، معدن وتجارت از پیگیری مسائل واحدهای صنعتی زلزله زده استان درپایتخت خبر داد و گفت: مشکل واگذاری تسهیلات به واحدهای آسیب دیده به صورت ویژه مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

واحدهای صنعتی زلزله زده تاکنون موفق به دریافت تسهیلات نشدندبه گزارش  گروه استان های   باشگاه خبرنگاران جوان  ازکرمانشاه  حسن یونس سینکی، معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و هیأت همراه امروز پنجشنبه از شهرک صنعتی شهرستان زلزله زده سرپلذهاب بازدید کرد.

وی  گفت: من از بخشی از این بازدید متاثر شدم و بخشی هم جای امیدواری بود. تاثرم از این است که سیستم بانکی آنگونه که شایسته است، نسبت به این اتفاقی که افتاده ساختار خودش را اصلاح نکرده و صاحبان صنایع تا امروز آنطوری که به من منتقل می کنند، نتوانستند از تسهیلات استفاده کنند و در بلا تکلیفی به سر می برند.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در حل این بلاتکلیفی سیستم بانکی تا امروز حرکت و اقدام موثری انجام نداده است.

وی با اشاره به نشست ستاد تسهیل روز گذشته با حضور استاندار کرمانشاه ادامه داد: تصمیمات خوبی اتخاذ شده و امیدوار هستم با تصمیمات دیروز و با پیگیری ای که در مرکز خواهم داشت بتوانم مسئله تسهیلات و پیگیری واگذاری تهسیلات به واحد های آسیب دیده حل و فصل کنم.

این مسئول اشاره ای نیز به اقدامات انجام شده داشت و گفت: نکته مثبتی که در این بازدید دیدیم این بود که از ۶۷ واحدی که تخریب شده امروز ۱۷ واحد فعال شده و ۲۶۰ نفر نیروی کار به چرخه کار باز گشتند که این هم مایه امیدواری است.

سینکی در مورد مشکلات واحدهای صنفی زلزله زده نیز گفت: واحدهای صنفی هم مشکلات مشابه دارند اما دامنه آن محدودتر است و مشکلات آنها را هم که اغلب مشکل تسهیلات است-اما نه شدت واحدهای صنعتی- پیگیری خواهیم کرد و در کوتاه ترین مدت نیز باید این مسئله و سایر مسائل آنها حل و فصل شود.

 

انتهای پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.