مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان –کاشان گفت: دفترچه بیمه اتباع و مهاجرین خارجی (افغانی و عراقی) ساکن در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل که تحت پوشش این بیمه به مدت یکسال تمدید شد.

دکتر مسلم آشوری، در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: قرارداد پوشش بیمه سلامت اتباع خارجی که با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل متحدو سازمان بیمه سلامت ایران و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور منعقدشده به مدت یکسال از ششم اسفندماه 96 تا پنجم اسفندماه 97 تمدید شد.

وی با اشاره به اینکه اتباع خارجی به لحاظ پوشش بیمه ای در صندوق سایر اقشارسازمان  بیمه سلامت  تحت پوشش قرار می گیرند و به گروه بیماران خاص، آسیب پذیر و غیر آسیب پذیر تقسیم می شوند افزود: حق سرانه گروه اتباع خارجی بیمار خاص  و آسیب پذیرو خانواده های آنها توسط کمیساریای عالی پناهندگان پرداخت می شود.

به گفته وی، اتباع بیگانه غیر آسیب پذیر شخصاً مسئول پرداخت حق بیمه سرانه به مبلغ هرنفر 488 هزار و 889  ریال ماهانه و سالانه به مبلغ  668/866/5 برای هر نفر  با رعایت شرط خانوار است.

مدیر سرپرستی بیمه سلامت  شمال استان اصفهان –کاشان  د رخصوص تشخیص و هویت اتباع تصریح کرد: هویت پناهندگان و اتباع افغان، با کارت آمایش معتبر یا برگ تردد معتبر بعنوان مدرک شناسایی می باشد و در این خصوص چناچه اعتبار برگ تردد یا آمایش تمام شده باشد ،معرفی‌نامه مراجع مزبور در استان و شهرستان مبنی بر تایید متقاضی کفایت می کند.

دكتر آشوري، در ادامه  به چگونگي پذيرش اتباع خارجي نيز اشاره كرد وافزود: دفترچه  بيمه سلامت اتباع خارجي صرفا در مراكز دولتي دانشگاهي قابل قبول است و از اين دفترچه هم در بخش بستري ،بستری موقت و سروپايي مي توانند استفاده كنند.

 به گفته وي، اگرويزيت بيماران اتباع خارجي تحت پوشش در مراكز دولتي دانشگاهي انجام شده باشد و مهر اين مراكز را داشته باشد دارو را مي توانند در داروخانه هاي خصوصي دريافت كنند اما اگر بيمه شده به مراكز خصوصي، خيريه و حتي عمومي دولتي غيردانشگاهي مراجعه كند نسخه و آزمايشهاي بيمار تحت پوشش غيرقابل قبول خواهد بود.                        

    دکتر آشوری در پایان  اذعان داشت: باهماهنگی های انجام‌شده این افراد می توانند بدون هیچ گونه محدودیت زمانی  جهت تحت پوشش قرار گرفتن بیمه سلامت با در دست داشتن کارت های آمایش معتبرخود و خانواده هایشان به دفاتر پیشخوان دولت واقع در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل مراجعه کنندتا پس از صدور دفترچه از  خدمات بستری – بستری موقت و سرپایی در بیمارستانهای دولتی بهره مند شوند.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: بیمه سلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
هاشم
۲۱:۲۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام
ما مهاجرین همیشه در سختی و بدبختی بودیم و هستیم
من خودم و زنم و چهار فرزندم در ایران متولد شدیم همه مون در منزل و به روش سنتی خانگی بدنیا اومدیم
حالا شما فکرشو بکنید به چه دلیلی این اتفاق افتاده حال من میگم من خانمم مال دهه ی 60، 70 هستیم زیاد گله ای نیست...
اما من خودم تنها دلیلی که چهار فرزندم در خانه متولد شده این است که وضعیت مالیمون از ابتدای زندگی مشترکمون خوب نبوده و نیست و نخواهد شد...
دلیلش چیه خرج و مخارج بالا
عوارض و مالیات دولت
کارت کار و کارت شناسایی خانواده 6نفره رو شما حساب کنید
حداقل سال 2سه میلیون تومان میشه و....
موندبحث بیمه ما اتباع افغانستانی
دولت و کمیساری های سازمان ملل
باید به ما کمک کنه تا این اتفاقات در زندگیمون رخ ندهد...
بازهم خدا خیرشون بدهد دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل و کمىسارى ها رو...
دوسه ساله بهمون بیمه با هزینه کم تهیه کردن اما امسال 1397 رفتن بیمه رو بگیرم
بهم گفت شما جزوه اقشار آسیب پذیر نیستید و باید بیمه هرشخص از اعضای خانواده رو به مبلغ 580 هزارتونان بگیرید...
حالا من موندم که آسیب پذیر و غیر آسیب پذیر چگونه تشخيص داده میشه؟؟!
بعضی از دوستان رفتن بهشون بیمه رایگان با مبلغ زیر 10 هزارتومان دادن
درحالی که اگه دولت جمهوری اسلامی ایران حساب های بانکی تموم این دوستان رو چک بکنه معلوم میشه کی آسیب پذیراست و کی آسیب پذیر نیست
من از شما خواهش میکنم این مساله رو برسی و بیمه و خدمات دولت جمهوری اسلامی ایران و کمىسارى های سازمان ملل رو عادلانه بین اتباع افغانستانی تقسيم و توزيع کنید....
باتشکر خدمات ارزنده جمهوری اسلامی ایران و کمىسارى های سازمان ملل
هاشم نورزهی
ساکن استان یزد شهرستان تفت اوردوگاه مهاجرین افغانستان
مهمانشهر انصار تفت مجبوراباد
India
محمد علی
۲۲:۲۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
آیا در یک دوره چراتمدید نمیشود