مدیر آموزش وپرورش شهرستان گچساران از برگزاری همایش سواد رسانه ای با حضور اساتید مطرح کشوری خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛سید ظهیر‌الدین پورالحسینی به رشد روزافزون تکنولوژی، فضای مجازی و کارکردهای مختلف رسانه‌ اشاره کرد و گفت: همایش سواد رسانه‌ای ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان برای اولین بار در استان کهگیلویه وبویراحمد و شهرستان گچساران برگزار می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران با بیان اینکه آسیب‌شناسی فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی و رسانه‌ای در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد گفت: این همایش با حضور مدیران، معاونین پرورشی، مشاورین و دبیرانی که در مدارس کتاب سواد رسانه‌ای را تدریس می‌کنند اردیبهشت ماه با حضور اساتید مطرح کشوری در حوزه رسانه برگزار می‌شود.
وی افزود: در عصر ارتباطات که میل به دانستن و آگاهی لحظه‌ای شده و هر روز شاهد پیشرفت‌ها، اختراعات و ابتکارات بشر در عرصه‌های مختلف فن آوری‌های نوین هستیم لازم است معلمان و دانش آموزان نیز با آسیب‌های ناشی از فضای مجازی و رسانه‌ای بیش از پیش آشنا شوند.
پورالحسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش، از طریق کارکردهای خود و افزایش سواد رسانه‌ای، می‌تواند تهدیدات نرم علیه کشور را کاهش داده و موجبات افزایش قدرت نرم و ترویج فرهنگ صحیح در استفاده مناسب از فضای مجازی و رسانه‌ای را فراهم آورد خاطرنشان کرد: افزایش سواد رسانه‌ای برای فرهنگیان و دانش‌آموزان و ایجاد تغییرات در برنامه‌ریزی درسی مدارس و دانشگاه‌ها و سوق دادن آن به سوی افزایش قدرت ملی زمینه را برای استفاده مطلوب از فن آوری‌های نوین فراهم می‌آورد.
این مسؤول در ادامه تصریح کرد: حفظ و گسترش ارزش‌های اسلامی، حفظ و تأمین منافع و نیازهای امنیتی ، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و روان شناختی، جزء مهم ترین اهداف و ارزش هایی است که در بستر فضای مجازی و رسانه ای باید مورد توجه قرار بگیرد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با تقویت و آگاهی بخشی دانش آموزان درباره جوانب مختلف فضای مجازی و رسانه‌ای می‌تواند در انسجام اجتماعی تاثیر بسزایی داشته باشد اظهار داشت: فضای مجازی و رسانه‌ای گاه دانش‌آموزان را در مسیر زندگی با آسیب‌های اجتماعی فراوانی رو به رو می‌کند.
وی تصریح کرد: تبیین پیامدهای منفی کارکردهای رسانه‌ای برای دانش‌آموزان می تواند به اتخاذ تصمیمات صحیح و برنامه‌ریزی دقیق در استفاده مناسب از فن آوری‌های نوین رسانه‌ای منجر شود.
پورالحسینی افزود: قبل از ورود هرگونه فناوری به یک جامعه باید بسترهای فکری، فرهنگی و کاربردی آن فناوری فراهم شود که نهادهای متولی باید این بسترها را آماده کنند.
وی در پایان از تلاش آموزش و پرورش گچساران برای فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی نیز در مدارس خبر داد و گفت: آموزش و پرورش گچساران از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ‌سازی و آموزش در عرصه‌های مختلف پیشتاز است و انتظار می‌رود دستگاه‌های مرتبط با این موضوعات در راستای فرهنگسازی و آموزش در این زمینه بیش از گذشته گام بردارند.
انتهای پیام/غ

 همایش سواد رسانه ای در گچساران

برچسب ها: فضای مجازی ، رسانه ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.