سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان از بررسی معضل حاشیه نشینی در استان‌ها در دوازدهمین کارگروه استانداران منطقه ٥ کشور خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  و به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری در این جلسه حاشیه نشینی را از جمله مباحث مهمی دانست که می‌تواند به صورت ویژه در این منطقه مورد توجه قرار گیرد.

محمدهادی مرعشی افزود: سیستان و بلوچستان علی رغم محرومیت‌های زیادی که دارد، دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است که می‌توان از آن برای رشد و توسعه منطقه بهره برد.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری وجود ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور پاکستان را مزیت مهمی دانست که کمتر از آن استفاده شده است.

وی ادامه داد: از این امکان می‌توان برای سرمایه گذاری‌های سایر استان‌ها در این خطه بهره برد و ظرفیت‌های بالقوه موجود را به فعلیت رساند.

مرعشی تصریح کرد: وجود ۳۰۰ کیلومتر مرز دریایی نیز از دیگر مزیت‌های این استان است که می‌توان در حوزه آبزی پروری و شیلات از آن استفاده و درراستای صادرات غیر نفتی برنامه ریزی کرد.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری از انرژی‌های تجدید پذیر و معادن نیز به عنوان دیگر ظرفیت‌های مطلوب این استان برای سرمایه گذاری یاد کرد.

کارگروه منطقه ۵ کشور بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزیر کشور در سال ۹۳ در کنار ۴ منطقه دیگر شکل گرفت شش استان خراسان رضوی، جنوبی، شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد عضو کارگروه منطقه ۵ هستند تا با هماهنگی، مشارکت، هم افزایی در طراحی نظام برنامه ریزی جامع توسعه ملی و منطقه‌ای، تدوین برنامه ها، اجرای سیاست‌های عمومی دولت و تحقق اهداف برنامه‌های توسعه‌ای کشور و با استفاده از حداکثر امکانات و ظرفیت‌های استانی برای توسعه مناطق اقدام کنند.

انتهای پیام/ع

سیستان و بلوچستان ، دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است

برچسب ها: استانداری ، وزیرکشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار