شهردار ایرانشهر گفت: روزانه بیش از ۱۵۰ تن زباله از سطح این شهر جمع آوری می‌شود که ۶۰ درصد آن را زباله‌های خشک تشکیل می‌دهد.

نور احمد درخوش شهردار ایرانشهر  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت : رها شدن زباله‌ها مانع توسعه شهری است و باید در زمانی محدود برای ساماندهی پسماند همت کرد.

درخوش  وجود کامیون‌های روباز، مخلوط بودن زباله‌های بیمارستانی با سایر زباله‌ها، بی توجهی به حمل صحیح و علمی زباله‌ها را از چالش‌های مدیریت پسماند برشمرد.

وی از ارائه طرح ساماندهی بهداشتی زباله‌ها در ایرانشهر خبر داد و افزود: در این طرح زباله‌ها به طور استاندارد جمع آوری، حمل و دفن می‌شود.

وی با بیان اینکه زباله‌ها به سه بخش زباله شهری، عفونی و خانگی تقسیم می‌شوند گفت: ۶۰ درصد زباله‌ها خشک و مابقی را زباله‌های‌تر تشکیل می‌دهد.

شهردار ایرانشهر اظهار داشت: برای مشارکت بخش خصوصی باید بخش پسماند توجیه اقتصادی داشته باشد که یکی از اقداماتی که این توجیه اقتصادی را محقق می‌کند راه‌اندازی سایت است.

درخوش افزود: برنامه ساماندهی سایت پسماند در دست پیگیری و انجام است و موضوع ایجاد حصار و دفن اصولی از طریق حفر ترانشه در ایرانشهر نیز آغاز شده است.

وی تصریح کرد: موضوع دفن زباله‌های عفونی از دیگر چالش‌های این بخش است که بدین منظور فرهنگ سازی و جلب مشارکت شهروندان در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: توزیع رایگان نایلون‌های تفکیک زباله، نصب باکس‌های زباله با ظاهری مناسب در شهر از جمله برنامه‌های شهرداری ایرانشهر برای مشارکت دادن شهروندان در پاکیزگی و نظافت شهر است.

انتهای پیام/ع

ارائه طرح ساماندهی بهداشتی زباله‌ها در ایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار