مدیر عامل شرکت اب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت:اقلیم کشور به سمت اقلیم خشک در حال تغییر است و باید مساله کمبود آب در اینده را جدی بگیریم.

فاجعه فرو نشست زمین بر اثر کمبود آب/ استفاده از اب شرب در کارواش و قالیشویی ممنوعتخت شاهی  مدیر عامل شرکت اب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های   باشگاه خبرنگاران جوان  ازکرمانشاه ؛ بابیان اینکه اقلیم کشور به سمت اقلیم خشک در حال تغییر است گفت: باید مساله کمبود اب در اینده را جدی بگیریم با توجه به میزان بارش ها در استان و هم چنین کاهش میزان ریزش برف تغذیه آب های زیر زمینی در معرض خطر است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی گفت: در بحث تامین اب و مخاطرات کم ابی  استان کرمانشاه نیز از آن مستثنی نیست و مهم ترین بحث کمبود اب فاجعه فرونشست زمین است و به معنی از دست رفتن مخازن تامین اب است .


تخت شاهی گفت: در حال حاضر در کرمانشاه 90هزار متر مکعب کمبود مخزن ذخیر داریم و برای توزیع اب در سطح شهر خطوط انتقال کمبود داریم به طور مثال در جنوب و غرب مخزن مازاد داریم و در شمال شهر نیاز  به خطوط انقال اب جدید داریم و بیشتر در بافت های فرسوده شهر هست که مشکل توزیع اب وجود دارد.


وی گفت: در کشورهای اروپایی که کمبود اب ندارند در مصرف اب صرفه جویی می شود ولی هنوز شاهد هستیم که برای قالیشویی و کارواش از اب تصفیه شده استفاده می کنند.


تخت شاهی با بیان اینکه  باید به طور جدی در سال 97 با تعامل دستگاه ها اصلی ترین موضوع مصرف اب پیگیری شود گفت:دادستانی کرمانشاه  برای تخلفات حوزه آب  واحد رسیدگی در نظر گرفته است که کاروش ها یا قالیشویی های که از اب شرب برای مصارف خود استفاده کنند برخورد می شود.


وی گفت: در کشور میانگین مصرف اب در بخش شرب8درصد است و 90درصد در کشاورزی و 2 درصد در بخش صنعت است که وزارت نیرو در چند سال اخیر به حوزه کشاورزی تکلیف کردند که ساماندهی شوند تا از هدر رفت اب در این بخش جلوگیری شود.

وی ادامه داد: به جز هدر رفت اب در بخش کشاورزی انشعابات غیر مجاز نیز یکی دیگر از راه های هدر رفت اب است که در شهر کرمانشاه در سال 95  حدد  20 هزار مشترک غیر مجاز داشتیم.

 

انتهای پیام/ز

 

20هزار مشترک غیر مجاز اب در کرمانشاه 

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران اب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.