رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود برای بررسی تحولات سوریه تاکید کرد اقدامات تعدادی از کشور‌های غربی، حقوق بین الملل و قوانین سازمان ملل متحد را نقض می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین روسای جمهور ترکیه و روسیه تازه‌ترین تحولات اوضاع در سوریه را بررسی کردند.

کرملین گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کرد اقدامات تعدادی از کشور‌های غربی، حقوق بین‌الملل و قوانین سازمان ملل متحد را نقض می‌کند.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه نیز شنبه شب اعلام کرد رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین در این گفتگوی تلفنی تحولات اوضاع سوریه را بررسی و توافق کردند به همکاری خود در جهت کاهش تنش در سوریه و نیز ادامه تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران این کشور ادامه دهند.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان و پوتین همچنین برعزم و اراده خود برای کاهش تنش و درگیری در سوریه و ادامه تلاش‌ها برای رسیدن به راه حل سیاسی به منظور پایان دادن به مناقشه این کشور تاکید کردند.

روسای جمهور ترکیه و روسیه همچنین درباره حمله نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه یاد آور شد اردوغان در گفتگو با همتای روس خود گفت: نمی‌خواهد تنش در منطقه تشدید شود.

روسای جمهور ترکیه و روسیه همچنین بر ادامه تماس‌ها و ارتباطات قوی میان دو کشور درباره تحولات دوجانبه و مسایل منطقه‌ای توافق کردند.

گفتنی است اردوغان روز شنبه همچنین با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه درباره حملات نظامی بامداد روز شنبه به سوریه گفتگو کرد.

انتهای پیام/

گفتگوی تلفنی پوتین و اردوغان درباره اوضاع سوریه

برچسب ها: ترکیه ، روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار