معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف مدیریت شهری باید  طرح جامع شهری در  همدان بازنگری شود.

ضرورت تدوین طرح جامع شهر همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛  محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در نخستین کمیته تخصصی مدیریت شهری کلان شهر همدان گفت: باید در این جلسات به آسیب شناسی شهر بپردازیم و اولویت ها را استخراج کنیم تا بتوانیم با تقسیم کار، شهری آباد داشته باشیم.

وی افزود: باید با وفاق و همدلی همه دستگاه‌ها و آسیب‌شناسی و فضاهای اشتراکی و مدیریتی حال شهر همدان را خوب کنیم

ایزدی با اشاره به اینکه حال شهر همدان به خصوص سکونتگاه‌های غیررسمی از نظر فقر شهری خوب نیست افزود: ‌باید بدانیم چند درصد از چهره شهر همدان را سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل داده و به عنوان یک اولویت به آن نگاه کنیم.

 معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت:  شهری زنده و پویا است که بیست و چهار ساعته باشد و برای این منظور باید سرمایه‌های نمادین را در مناطق مختلف شهر تقسیم‌بندی کرد و هر میزان که بتوان نگاه علمی‌تری به برنامه‌ها داشت می‌توان فرهنگ جامعه را نیز تغییر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تدوین سند ملی سیاست‌های شهری را جزو برنامه و سیاست معاونت معماری‌ و ‌شهرسازی اعلام کرد و افزود: ‌هم‌اکنون فاقد سند ملی سیاست‌های توسعه شهری هستیم و به دلیل اهمیت موضوع، تدوین سند ملی سیاست‌های شهری در دستور کار قرار گرفته است.

ایزدی  بیان کرد: در این زمینه بررسی‌هایی توسط برخی از متخصصان و استادان دانشگاه انجام و بر این مطلب اصرار داشتند که خوب است تا شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، سند ملی سیاست‌های شهری را تدوین و بر اساس آن نیز سیاست‌های ملی شهری آماده شود.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازیب  با تأکید بر استفاده از فرصت بازنگری تدوین طرح جامع شهر همدان برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف مدیریت شهری، گفت:‌ باید چند جلسه را به بحث آسیب شناسی بپردازیم و برنامه‌ریزی مدونی برای نظام شهرسازی و مدیریتی برای توسعه شهر داشته باشیم تا بتوانیم پیشنهادات را بر این اساس تنظیم کنیم.

وی افزود:‌ با یک تقسیم کار می‌توان کمکی را به مدیریت شهری که همت کرده تا از این مباحث استفاده کند داشته باشیم.

ایزدی بر ضرورت داشتن سند چشم انداز توسعه تأکید و عنوان کرد:‌ کشورهای غربی می‌دانند که شهرهایشان قرار است به چه سمتی حرکت کند و تدوین چنین سندی کمک می‌کند تا به یک چشم انداز واقعی دست‌یابیم و در مسیر توسعه حرکت کنیم.

انتهای پیام/د.ا

طرح جامع شهر همدان بازنگری شود

برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.