سخنگوی شورای شهر تهران گفت: برای انتخاب شهردار آینده همان 16 معیار لحاظ می شود.

خبرنگار: کاظمی‌/توافق اعضای شورای شهر در معیارهای انتخاب شهردار آیندهبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا‌ سخنگوی شورای شهر تهران در پایان پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص تصمیم نهایی شورا برای انتخاب شهردار تهران اظهار کرد: یک جلسه هم اندیشی را برای این موضوع برگزار کردیم تا ببینیم چگونه می‌توان فرآیند انتخاب شهردار را مشخص کرد و برای همین منظور به نمونه این فرآیند در مرداد ماه سال گذشته مراجعه کردیم و طی آن 16 معیار برای انتخاب شهردار طراحی شد.

وی افزود: امروز در جلسه هم اندیشی بحث کردیم که آیا همان فرآیند می‌تواند طی شود و یا شیوه باید تغییر کند که در مجموع جمع‌بندی‌ها به اینجا رسید که بر اساس همان معیارها عمل کنیم و اگر اعضا نظر اصلاحی داشتند،  مطرح کنند تا ساختار اصلاح شود.

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص گمانه‌زنی‌هایی که مطرح می‌شود، گفت: هرگونه نام بردن از افراد برای تصدی شهرداری تهران صرفاً اظهارنظر است و هنوز گزینه‌ها مطرح نشده‌اند، زیرا ما باید ابتدا فرآیند را بررسی کنیم و بعد افراد را انتخاب کنیم.

اعطا با اشاره به اینکه شهرداری تهران در حال حاضر با سرپرست اداره می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم در اسرع وقت شهردار انتخاب شود.

وی با بیان اینکه اولویت‌ ما این است که شهردار زودتر از فرصت قانونی انتخاب شود،تصریح کرد: بعد از انتخاب شهردار یک روند قانونی هم باید طی شود، که حکم شهردار توسط وزیر کشور صادر خواهد شد.

اعطا در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر احتمال خروج یکی از اعضای شورا برای تصدی شهرداری تهران گفت: پیش از این بحثی داشتیم که کسی از شورا خارج نشود و تاکنون بحث جدیدی در این خصوص انجام نشده است.

وی در پاسخ به سئوالی دیگر مبنی بر اختلاف سخنان فخاری و پورسید‌ آقایی در خصوص آغاز زمان اجرای طرح ترافیک جدید گفت: همانطور که شهرداری اعلام کرده است، طرح جدید از اول اردیبهشت‌ اجرا می‌شود.

اعطا با اشاره به لوایحی که به منظور تعیین نرخ تاکسی و اتوبوس به شورا آمده بود، تصریح کرد: یک فوریت این دو لایحه تصویب شد و پس از بررسی در کمیسیون‌های مربوطه به صحن شورا خواهد آمد و در مورد آن رأی‌گیری انجام می‌شود.

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص لایحه یک فوریت‌ پیشنهاد 30 نفر از کارکنان شهرداری به عنوان قائم‌ مقام ذی‌حسابان گفت: بر اساس قانون ذی‌حساب و قائم مقام باید توسط شورا تعیین شود و بر همین اساس 30 نفر به شورا معرفی شدند و با 13 رأی موافق و 8 رأی مخالف یک فوریت آن تصویب شد.

وی در خصوص 3 پرونده باغات تهران که در مورد آن بحث شد،تصریح کرد: 2 زمین در تهران باغ تشخیص داده شده‌اند و یکی از پرونده‌هایی که در صحن مطرح شد به دلیل ابهاماتی که در پرونده‌های کارشناسی داشت، به کمیسون ارجاع شد.

اعطا افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه در آخرین جلسه شورا مصوبه برج باغات را لغو کردیم، قرار شد شهرداری تهران پیشنهادی را ارائه کند و در این دو ماه موضوع تعلیق شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: پرونده‌هایی که باغ تشخیص داده شده نمی‌توانند مانند قبل مجوز برج باغ بگیرند.

وی افزود: در پیشنهادی که قرار است شهرداری به شورا دهد به گونه‌ای برخورد خواهد شد که منابع مالکان‌ باغ به گونه‌ای دیگر تأمین شود.

انتهای پیام/

صحبت‌های سخنگوی شورای شهر تهران درباره انتخاب شهردار جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
باید کسی شهردار باشد که در شهرداری کار کرده باشد و تجربه کار در شهرداری را داشته باشد نه اینکه هر کس از راه رسید یا اینکه وجهه سیاسی داشت را بدون هیچ تجربه ای شهردار کنیم باید تغییر رویه داد اگر قرار باشد مسئولیت های مهم را به خانواده دولتی ها بدهیم مملکت به جایی نمی رسد و اوضاعش از اینی که هست بدتر می شود کار را باید به کاردان سپرد به نظر ما شهردار فقط مهندس فریدون حیدری که دارای سوابق درخشان و سالم و پاک دستی و هوش بالا و متفکر در امور شهر و شهر سازی بدون هیچ گونه جناح بندی و وابستگی انسانی که خداترس و با تقوا است مناسب گزینه شهرداری است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
همه جای دنیا مترو زیر زمینی ورافتاده و خیابونا رو دو طبقه میکنن