جایگاه سوم گلستان در تولید میگو در کشور

مدیرکل شیلات گلستان از تولید هزار و ۹۶۰ تن میگو در سال ۹۶ در گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سید جواد قدس علوی مدیرکل شیلات گلستان در نخستین جلسه کارگروه میگو استان گلستان در سال ۱۳۹۷ گفت: گلستان با کسب رتبه سوم تولید میگو در سطح کشور نشان می‌دهد استعداد فراوانی در پرورش آبزیان دارد.

وی افزود: ۶ واحد عمل آوری میگو استان ۵ هزار تن ظرفیت دارد وبا توجه به ظرفیت استان در این زمینه تلاش می‌کنیم با افزایش مراکز عمل آوری و رفع موانع صادرات میگو، ارزش افزوده محصولات را در داخل استان حفظ کرده و در همین راستا اولین پایانه صادراتی در گمیشان در هفته دولت سالجاری راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۲۲.۵ میلیارد تومان در حوزه زیر ساخت‌های شیلاتی استان هزینه شد و امروز ۹۰ درصد برق کشی‌ها در لاین‌های مجتمع پرورش میگو گمیشان انجام شده است.

مدیرکل شیلات گلستان همچنین گفت: رعایت مسایل بهداشتی یک موضوع ملی است و باید با همکاری دامپزشکی دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود و دستگاه‌های نظارتی نیز به ما و تولیدکنندگان کمک کنند.

وحید معدنی مدیرکل دفتر میگو و سایر آبزیان آب شور شیلات ایران نیز در این جلسه گفت: تولید ۳۲ هزار تن میگو در کشور با کیفیت صادراتی در سال ۹۶ اتفاقی مثبت است و رشد تولید میگو حاصل تعامل تمامی فعالان این عرصه اعم از تولید کنندگان، شیلات و دامیزشکی است و باید در کنار هم ضمن ادامه این روند تعامل زمینه پایداری تولید را فراهم آوریم.

وی ادامه داد: توافقات در فاز ۴ هزار هکتاری مجمتع پرورش میگو گمیشان مناسب بوده است و مطالعات فاز دوم این مجتمع به وسعت ۶ هزار هکتار به پایان رسیده است.

وی افزود: با تعامل مناسب با دامپزشکی صدور کد IR برای مراکز عمل آوری در دست اقدام است تا از این پس صادرات از مبدا استان انجام و از این طریق ارزآوری مستقیم برای استان حاصل شود.

انتهای پیام/فا
 

تولید بیش از ۲  هزار تن میگو در گلستان

برچسب ها: دامپزشکی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.