آیت الله علوی گرگانی گفت:ریشه همه جرائم در جامعه از جهل بوده و با ورود قرآن و معارف اسلامی به زندان‌ها و استمرار تذکرات می‌توانیم در هدایت بخش مهمی از جامعه تأثیر داشته و به بهبود شرایط جامعه امیدوار باشیم.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار با مدیرکل زندان‌های استان قم و جمعی از مدیران فرهنگی زندان‌ها که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به هدف بعثت پیامبران گفت: بزرگ‌ترین رسالت پیامبران هدایت انسان‌ها از تاریک جهل به روشنایی آگاهی است که باید در همه امور موردتوجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اهمیت آموزش در هدایت انسان‌ها افزود: اصل اولیه انسان جهل است اما خداوند انسان را با ابزار مانند چشم و گوش و دل برای کسب علم و کمال آفریده و کسی هم بدون آموزش و تعلیم به‌جایی نخواهد رسید.

 آیت‌الله علوی‌‌گرگانی استمرار در امر آموزش را در هدایت انسان‌ها مهم دانست و ابراز کرد: نباید در امر آموزش از تذکر و تکرار مباحث خودداری کرد، زیرا زمان هدایت هر شخص مشخص نبوده و باید با استمرار و تکرار معارف دین به افراد در هدایت و اصلاح به آن‌ها کمک کنیم.

مرجع تقلید شیعیان جایگاه هدایتی روحانیت را در جامعه موردتوجه قرارداد و ادامه داد: بعد از پیامبران و ائمه اطهار(ع) وظیفه هدایت جامعه برعهده روحانیت بوده و علما به‌عنوان امانت‌داران دین جامعه باید در همه حوزه‌ها مورد رجوع و حلال مشکلات جامعه و مردم باشند.

وی با ابراز خرسندی از فعالیت‌های قرآنی انجام‌شده در زندان‌های استان قم یادآورشد: ریشه همه جرائم در جامعه از جهل بوده و با ورود قرآن و معارف اسلامی به زندان‌ها و استمرار تذکرات می‌توانیم در هدایت بخش مهمی از جامعه تأثیر داشته و به بهبود شرایط جامعه امیدوار باشیم.

وی درباره حفظ شخصیت و شأن زندانیان جرائم غیر عمد تذکر داد و تأکید کرد: افرادی که به علت جرائم غیر عمد وارد زندان شده‌اند باید شأن و شخصیت آن‌ها حفظ‌شده و از نگهداری همه افراد در کنار هم بپرهیزید تا از ایجاد آسیب بیشتر به این افراد در مدت سپری کردن محکومیتشان کاسته شده و آبروی آن‌ها حفظ شود.

انتهای پیام/ ح

شأن و شخصیت زندانیان جرائم غیرعمد در زندان‌ها حفظ شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار