بعد از اعلام تخریب قناتی در روستای سرراس شهرستان منوجان توسط معین اقتصادی منطقه به دلیل اینکه این قنات آب کشاورزی مردم را تامین می کرد باعث شد مسئولان شهرستان اقدام به بررسی و درخواست کارشناسی برای این مسئله داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بعد از اتشار این خبری در فضای مجازی مبنی بر اینکه (قنات ۵۰۰ ساله روستای سرراس شهرستان منوجان توسط معین اقتصادی این شهرستان برای احداث هتل کپری و تامین آب آشامیدنی و همچنین ایجاد آبشار مصنوعی شروع  گود برداری شده و چند تا از چاه‌های اصلی قنات را تخریب و جریان آب قنات را قطع کرده با توجه به این که این قنات دارای مالک شخصی است.) خبرنگار ما پیگیر قضیه شد و در نهایت به اتفاق فرماندار و امام جمعه شهرستان منوجان وجمعی از اهالی روستای سرراس از منطقه مورد نظر بازدید صورت گرفت.

سرچشمه قنات ۵۰۰ ساله سرراس همچنان خروشان می‌ماند

محمد حجتی پور فرماندار شهرستان منوجان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:ما این موضوع را امروز متوجه شدیم و بلافاصله با امام جمعه  شهرستان  منوجان و کشاورزان روستای سرراس از مکان مورد نظر بازدید به عمل آمد.

وی افزود: طی بازدیدی که از مکان مورد نظر صورت گرفت قرار بر این شد با مالکین و مسئولین شرکت گهر زمین معین اقتصادی منطقه جلسه‌ای برگزار و کار کارشناسی صورت بگیرد.

حجتی پور بیان کرد: شرکت گهر زمین آمده تا به نفع مردم فعالیت های اقتصادی انجام دهد و قرار نیست به کسی ضرر وارد شود و باید مشکل ایجاد شده بررسی و کارشناسی می شود.

سرچشمه قنات ۵۰۰ ساله سرراس همچنان خروشان می‌ماند

سالاری نماینده شرکت گهر زمین (معین اقتصادی شهرستان منوجان) گفت: چاه حفر نشده فقط گود برداری صورت گرفته و چاه‌های قنات مسدود نشده است.

وی افزود:اهداف این شرکت جلو گیری و مسدود شدن این قنات نیست بلکه ایجاد آبشار مصنوعی در جوار کوه‌های منتهی به رودخانه برای ایجاد مکان تفریحی برای مردم این شهرستان است.

سرچشمه قنات ۵۰۰ ساله سرراس همچنان خروشان می‌ماند

جداوی دهیار روستای سرراس هم گفت: این قنات از قدمت زیادی برخوردار است و بعد از قلعه تاریخی این شهرستان یکی از نماد‌های شهرستان منوجان هست.

وی افزود: این قنات منبع درآمد و شغل کشاورزان این روستا می‌باشد و شغل آن‌ها تحت تاثیر آب همین قنات است.

جداوی اظهار کرد: در صورت خشک شدن این قنات صدمات زیادی به این روستای قدیمی منوجان که متاثر از آب این قنات می‌باشد وارد می‌شود.

دهیار روستای سرراس گفت: ما این موضوع را از طریق مسئولین مربوطه پیگیر هستیم و تا احقاق حق کشاورزان زحمت کش این روستا دست از تلاش برنمی داریم.

سرچشمه قنات ۵۰۰ ساله سرراس همچنان خروشان می‌ماند

روستای سرراس از توابع شهرستان منوجان دارای ۶۲۵ خانوار و بیش از ۲ هزار نفر جمعت است و در مسیر ترانزیتی جاده اصلی کهنوج به بندر عباس قرار دارد.

گزارش از طالب گل افشان

انتهای پیام /ی

بررسی مشکل قنات روستای سرراس در منوجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار