دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ملاک سربلندی در فتنه‌ها پیروی از رهبری است.

 آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری در جلسه درس اخلاق در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه (س) گفت:ملاک سربلندی در فتنه‌ها پیروی از، ولی امری است که ۸۶ مجتهد بر افضلیت او شهادت داده‌اند و این بالاترین بیّنه در دوران غیبت است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه در طول دوران پس از انقلاب بطور مداوم ملت و مسئولین در حال امتحان هستند افزود: در فتنه‌ی ۸۸ انسان‌هایی با سوابق ارزنده از دایره ولایت و انقلاب خارج شدند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: امروز در مرحله جدیدی از آزمایش الهی هستیم که حتی حزب‌اللهی‌ها هم در معرض امتحان هستند.



امتحان انسان‌ها برای تمایز بین مجاهد و منفعت‌طلب

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آنقدر که در مورد امتحان شدن انسان در قرآن تاکید شده بر چیزی تاکید نشده است و انسان‌ها امتحان می‌شوند تا معلوم شود چه کسی صبور و مجاهد می‌باشد و چه کسی منفعت‌طلب است.

آیت الله اراکی بیان کرد: برای برخی اولیاء خدا نظر به وجه الله در همین دنیا صورت می‌گیرد، حالات اهل‌البیت (ع) در هنگام عبادت از آثار همین نظر است.

وی تصریح کرد: این سه ماه رجب، شعبان و رمضان ماه‌های ذکر کثیر است، این ذکر کثیر انسان را به مقام لقاء کریمانه می‌رسد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: خوب است انسان در همه اعمال مباحش نیّت تقرّب الی الله کند، و هر رفتارش سراسر یاد خدا باشد و غیرخدا در آن نباشد.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: فتنه 88 ، اخبارسیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.