استاندار خوزستان از برنامه ریزی برای جمع آوری گاز و نفت در میدان نفتی غرب کارون خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفت:  دولت برای فلرهای نفتی برنامه دارد و با توجه به اینکه تکیه بر دانش داخلی افزایش پیدا می کند، این کار در حوزه های مختلف نفتی در حال پیگیری است. در غرب کارون نیز ۱۳۰ میلیون مترمکعب گاز می سوزد که از 8 ماه قبل اقدامات برای جمع آوری این میزان گازی که همراه برداشت نفت سوخته می شود، برنامه ریزی شد و  ۱.۴ میلیارد دلار هزینه این پروژه است که گاز را برای پتروشیمی بندرامام به خوراک تبدیل می کند.

اشریعتی  افزود: جرای پروژه جمع آوری گازهای همراه نفت در غرب کارون برای بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی دارد، آلودگی های زیست محیطی کاهش و بهره وری از منابع ملی هم افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به هفته سلامت بیان داشت: هفته سلامت ابتدای اردیبهشت ماه است و قطعا صدا و سیما در حوزه توسعه سلامت نقش بی بدیلی دارد که باید آن را به خوبی ایفا کند

شریعتی افزود: در شورای سلامت آینده، سلمان زاده رئیس مرکز بهداشت استان باید گزارش استان را ارائه دهد که در زمینه لایروبی و آهک پاشی هر شهرستان چه اقداماتی انجام داده است؛ همچنین فرمانداران شهرستان های ضعیف در این حوزه  را باید به شورای سلامت دعوت کرد.

استاندار خوزستان با اشاره له اعتبار مورد نیاز برای لایروبی عنوان کرد: این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت داشته و برای دریافت۹۶۰ میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی پرونده تشکیل داده ایم. برای خط لوله و انتقال آن به بندرامام کمی با نیشکر به مشکل برخورده بود که این موضوع هم حل می شود.

وی ادامه داد: به صورت متناوب فصلی یا نیمسال باید شرکت مناطق نفتخیز جنوب گزارش عملکرد خود را در این حوزه (فلرهای نفتی) ارائه کند.

انتهای پیام/م

۱۳۰ میلیون مترمکعب گاز در میدان نفتی غرب کارون می سوزد

برچسب ها: نفت ، شرکت ملی نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.