مسئول بسیج هنرمندان استان یزدگفت:هنرمندان و اصحاب رسانه کشور باید مروج ارزش‌های دینی و اسلامی و تبیین‌کننده حقایق جامعه باشند.

مسئول بسیج هنرمندان استان یزد در گفتگو خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به اینکه شهید سید مرتضی آوینی بهترین الگو برای هنرمندان است، گفت: هنرمندان و علاقه‌مندان به مقوله هنر اسلامی و انقلابی باید به آثار به‌جامانده از این شهید متفکر و انقلابی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

علی‌محمد پارسائیان افزود:با تأکید بر اینکه ترویج مبانی انقلاب اسلامی و نشر ارزش‌ها در جامعه امروز، درگرو بهره‌گیری به‌موقع و بهینه از ظرفیت‌های رسانه و هنری است، بیان داشت: این ظرفیت بیش‌ازپیش باید موردتوجه قرار بگیرد و هنرمندان و اصحاب رسانه کشور باید با استفاده از این ابزار‌های هنری و رسانه‌ای مروج ارزش‌های دینی و اسلامی و تبیین‌کننده حقایق جامعه باشند.

وی انقلابی شدن هنر کشور را درگرو آشنایی و اعتقاد عمیق هنرمندان به مبانی انقلاب اسلامی دانست و افزود: بازخوانی عمیق اندیشه‌های امام راحل عظیم‌الشأن باید موردتوجه قشر هنرمند کشور قرار بگیرد.

 پارسائیان نگاه متفاوت به آینده و چالش‌های پیش رو انقلاب اسلامی و جامعه را از ویژگی متفاوت آثار مکتوب به‌جا ماند از سید شهیدان اهل‌قلم دانست و بیان کرد: مقالات به‌جامانده از این شهید بزرگوار هرچند در دهه‌های قبل نوشته‌شده است، اما به‌خوبی متناسب با جامعه و شرایط امروز است و باید بازخوانی شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه هفته هنر انقلاب اسلامی فرصتی مناسب برای بررسی وضعیت هنر کشور است، تصریح کرد: از طرفی پرداختن به مقوله مهم هنر انقلابی و اسلامی نباید به این هفته محدود شود و این موضوع مهم و قابل‌بحث در طول سال نیز باید موردتوجه و عنایت قرار بگیرد.

این هنرمند بسیجی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم هنر ما انقلابی باشد و هنرمندان ما، هنرمندانی در تراز انقلاب اسلامی باشند، ابتدا باید اندیشه‌های انقلاب اسلامی موردتوجه قشر هنرمند قرار بگیرد یادآور شد: اگر هنرمندان ما عمیقاً مبانی انقلاب را موردمطالعه و بررسی قرار دهند بی‌شک، ارزش‌های انقلابی و اسلامی در آثار آنان جلوه‌گر و نمایان خواهد شد.

پارسائیان اندیشه‌های امام راحل عظیم‌الشأن، اندیشه‌های ناب و بی‌نظیری دانست که نمایانگر مسیر حق در جامعه امروز است و اذعان کرد: این اندیشه‌های ناب باید به‌طور ویژه موردتوجه قشر نخبه جامعه، فعالین رسانه‌ای و هنرمندان قرار بگیرد و در آثار آن‌ها نیز نمود مناسب داشته باشد.

همایش هنر شیدایی که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولین استان یزد در محل سالن شهید عباس پور برگزار شد.

انتهای پیام/ی

توجه ویژه هنرمندان به مقوله هنر اسلامی و انقلابی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار