معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان گفت: پروانه فعالیت مرکز نگهداری ترک اعتیاد زنان در شهرستان ملایر صادر شده است.

صدور پروانه فعالیت مرکزنگهداری ترک اعتیاد زنان در ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ امیر کوکائیان، معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر دو کمپ نگهداری کوتاه‌مدت زنان در نهاوند و همدان فعال است،خاطر نشان کرد: امروز پروانه فعالیت مرکز نگهداری ترک اعتیاد زنان در شهرستان ملایر صادر شده است.

وی ادامه داد:این کمپ‌ها به صورت خود معرف فعالیت می‌کنند و مراکزی هستند که به صورت پرهیزمدار و بدون استفاده از دارو به درمان زنان معتاد می‌پردازند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان اظهار داشت:بهزیستی در هر دوره یک ماهه درمان، برای افراد بی‌بضاعت تا سقف 150هزار تومان کمک هزینه درمان درنظر گرفته است.

کوکائیان افزود:کمپ‌ها دارای پزشک دوره‌دیده، روانشناس، مددکار و مددیار هستند که حداکثر با ظرفیت متوسط 50 نفر درمان می‌شوند.

وی بیان کرد:در حال حاضر فقط یک مرکز شلتر در استان همدان و در مرکز شهر وجود دارد که از ساعت 8 صبح تا 8 شب فعال بوده و زنان بی‌خانمان را پذیرش می‌کند.

کوکائیان در بخش دیگری از سخنانش به مراکز کاهش آسیب تحت‌نظر بهزیستی اشاره و اظهار کرد: این مراکز کاهش آسیب و یا مراکز DIC مراکزی هستند که به صورت روزانه خدمات توزیع بسته‌های بهداشتی و آموزش‌های اولیه به همراه ارائه یک وعده غذای گرم به زنان معتاد را دادند.

انتهای پیام/ب

کسب مجوز فعالیت مرکزنگهداری ترک اعتیاد زنان در ملایر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.