شناسائی ۱ هزارو ۷۰۰ هکتار از اراضی مرتعی تکاب برای کشت گیاهان دارویی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از شناسائی ۱ هزارو ۷۰۰ هکتار از اراضی مرتعی در شهرستان تکاب به منظور توسعه کشت گیاهان دارویی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  با اشاره به راهبردهایی برای توسعه فعالیتهای کشت گیاهان دارویی اظهار کرد: شناخت پتانسیلها، بررسی پراکنش و مطالعه شرایط اکولوژیکی گیاهان دارویی در این راستا لازم و قابل توجه است و از سرمایه گذاران در زمینه توسعه و کشت گیاهان دارویی استقبال و حمایت می کنیم .

وی بیان کرد: طیف وسیعی از انواع گیاهان دارویی در استان وجود دارد که شناسایی این گیاهان و آشنایی با روش های خشک کردن و عرق گیری و نگهداری مناسب آنها ظرفیت خوبی برای توسعه و رونق اقتصادی استان به شمار می رود.

کریم زاده با تاکید بر لزوم کاهش مصرف اب در بخش کشاورزی و تجهیز اراضی زراعی و باغی به سیستم های نوین آبیاری در جهت کمک به بحران کم آبی دریاچه ارومیه، ادامه داد: به منظور مهار ابهای اراضی پایاب سد ساروق تکاب در مرحله فاز یک اجرای این طرح که از سال 93 به منظور تجهیز 1250 هکتار ازاراضی پایاب سد آغاز شده است تا کنون با توجه به اعتبارات تخصیصی 700 هکتار از اراضی به سیستم های نوین ابیاری مجهز شده است و در صورت تخصیص به موقع اعتبارات اجرای این طرح نیز تسریع خواهد یافت .

وی یادآور شد: تجهیز شبکه ابیاری احمد آباد به شبکه ابیاری تحت فشار نیز در دست بررسی و اجرای طرح است که در سطح 732 هکتار اجرایی می شود .

 

انتهای پیام/م

شناسایی اراضی مرتعی شهرستان تکاب برای کشت گیاهان دارویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.