رئیس‌جمهور آلمان نسبت به عواقب ناگوار افزایش شکاف میان کشورهای غربی و روسیه هشدار داد.

هشدار رئیس جمهور آلمان نسبت به افزایش شکاف میان روسیه و غرببه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، فرانک والتر اشتاینمایر، رئیس جمهور آلمان درباره افزایش شکاف میان کشورهای غربی و روسیه هشدار داد و تاکید کرد که این شکاف می‌تواند عواقب ناگواری برای صلح جهانی در پی داشته باشد.

اشتاینمایر در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی به بحث درباره بیشتر شدن شکاف میان روسیه و غرب به ویژه بر سر ماجرای مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه سابق روس، پرداخت و از تلاش‌ها برای شرور و تهدید جلوه دادن روسیه انتقاد کرد.

رئیس جمهور آلمان در این مصاحبه گفت: ما نمی‌توانیم کل روسیه، کشور و مردم روسیه، را به عنوان دشمن خود بدانیم. او همچنین از فقدان اعتماد میان روسیه و کشورهای غربی به شدت انتقاد کرد و بر نیاز مبرم برای در نظر داشتن اهمیت فوق‌العاده تلاش‌های دو جانبه برای مقابله با شکاف فزاینده میان دو طرف تاکید کرد.

اشتاینمایر با اشاره به تحولات اخیر در سوریه گفت: یک توافق فوری میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا راهکار اصلی برای تنش‌زدایی در این کشور جنگ‌زده عربی است. رئیس جمهور آلمان اعلام کرد البته چنین توافقی بدون مدنظر قرار دادن کشورهای همجوار سوریه امکان‌پذیر نخواهد بود اما آمریکا و روسیه در این میان  نقش مهمی را برعهده دارند. او تاکید کرد پوتین و ترامپ درباره اتخاذ اولین گام‌ها در این مسیر به دنیا مدیون هستند.

 همچنین هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان امروز اعلام کرد علی‌رغم روابط پیچیده با مسکو، برلین تمام تلاش خود را برای ادامه گفت وگو با این کشور حفظ می‌کند. او در گفتگو با شبکه ای آر دی تی وی اعلام کرد: روسیه در حال تبدیل شدن به یک رقیب پیچیده برای ماست  با این حال ما خود را ملزم به حفظ روابط خود با مسکو می‌دانیم.

وزیر خارجه آلمان بر نقش مهم روسیه برای پایان دادن به جنگ در سوریه تاکید کرد.

انتهای پیام/

ابراز نگرانی آلمان در خصوص تبعات افزایش شکاف میان روسیه و غرب

برچسب ها: آلمان ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار