مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: همزمان با شروع سال جدید برداشت گل محمدی در شهرستان کرمان آغاز شد.

آغاز برداشت گل محمدی از گلستان های شهرستان کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ احمد مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: برداشت گل محمدی از 85 هکتار گلستانهای شهرستان این شهرستان از تاریخ پانزدهم فروردین ماه به منظور فرآوری محصولات تولیدی کشاورزی و تهیه اسانسهای مورد نیاز آغاز شد.

وی سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان کرمان را 85 هکتار اعلام وافزود: 75هکتار آن بارور و 10هکتار نهال می باشد.

وی با بیان اینکه میزان تولید گل تر 81 تن با متوسط عملکرد 800کیلوگرم در هکتار می باشد، افزود: بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان کرمان مربوط به بخش راین با سطحی معادل 40 هکتار و تولید 5/11 تن می باشد و پس از آن بخش مرکزی منطقه کوهپایه با سطحی برابر با 25 هکتار با تولید 24 تن را در رتبه بعدی قرار دارد.

مسعودی در ادامه بیان داشت: یک واحد فرآوری تولید و بسته بندی عرقیات گیاهی و گلاب گیری در بخش راین با 200هزار لیتر گلاب استحصالی و 20لیتر اسانس استحصالی در حال فعالیت می باشد.

وی با اشاره به اینکه از آفات مهم این محصول سوسک سرشاخه خوار رزاسه و شته گل سرخ می باشد، اذعان داشت: پیش بینی می شود برداشت این محصول تا نیمه اول خرداد ماه ادامه داشته باشد و در سال 96 ، پنج هکتار به سطح زیر کشت گلستان ها افزوده شده است.

مسعودی در پایان اظهار داشت: تسهیلات و آماده سازی زمین و کشت گل محمدی نیز از کمکهای دولتی است که به ازای هر هکتار 12 میلیون تومان تسهیلات می باشد که خود گام موثری در توسعه و کشت این محصول می باشد.

 

انتهای پیام/س

 

برداشت گل محمدی از گلستان های شهرستان کرمان آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار