مدیر امور عشایر شهرضا از تدابیر این اداره برای کاهش اثرات بحران خشکسالی و آسیب‌های ناشی از آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نورالدین سهرابی امروز در جلسه شورای امور عشایر شهرضا، با بیان این‌که 50 هزار رأس دام عشایری در مناطق مختلف شهرضا وجود دارد، اظهار کرد: عشایر در مناطق اطراف روستاهای کهرویه، هونجان، هوک، پنجگان، خروس‌گلو، تنگ گله و گلاجیک، اسکان می‌یابند.

وی با اشاره به این‌که 500 خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر 3 هزار و 220 نفر زیرپوشش این اداره هستند، افزود: دفتر امور عشایر شهرستان شهرضا، به عشایر شهرستان‌های دهاقان، شهرضا و جرقویه خدمات‌رسانی می‌کند.

مدیر امور عشایر شهرضا با اشاره به توزیع 26 دستگاه پکیج خورشیدی به ارزش 120 میلیون ریال بین خانوارهای عشایری این شهرستان، گفت: عملیات برق‌رسانی به عشایر مناطق «جرکان» با اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال انجام شد.

وی با اشاره به اجرای لوله‌گذاری به طول 2 هزار متر و با اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال در تنگ گله، سلطان خلیل و هوک، اذعان داشت: 270 کیلومتر از راه‌های عشایری با اعتباری بالغ بر 190 میلیون ریال تیغ‌زنی شد.

سهرابی با اشاره به احداث پل ماشک با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیون ریال در مناطق عشایرنشین، ادامه داد:  استخر ذخیره آب به ظرفیت هزار و 600 مترمکعب و با اعتبار 500 میلیون ریال برای عشایر ایجاد شد.

وی با بیان این‌که عملیات حفر چاه آب شرب با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده در منطقه عشایری هوک انجام شد، اضافه کرد: عملیات اجرایی احداث راه «هونجان به گرموک» طول 22 کیلومتر طول دارد و عملیات اجرایی احداث ۱۰ کیلومتر از آن آغاز شده است.

مدیر امور عشایر شهرضا با اشاره به خشکسالی‌های چند ساله اخیر در شهرضا، عنوان داشت: در این راستا به عشایر آب‌رسانی سیار انجام می‌شود که انتقال هزار و 200 مترمکعب آب با استفاده از دو تانکر با اختصاص اعتباری بالغ بر هزار و 200 میلیون ریال، انجام شده است.

وی با اشاره به این‌ که  مناطق عشایرنشین شهرستان شهرضا با بحران خشک‌سالی و آسیب‌های ناشی از آن مواجه هستند، خاطرنشان کرد: سال گذشته آبرسانی سیار برای 50 درصد از مناطق عشایری انجام شد، اما با توجه به کاهش بارندگی در شهرضا امسال این عملیات باید برای همه این مناطق انجام شود.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای امور عشایر شهرضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.