باغ متروکه‌ای در نزدیکی جنگل‌های بهشهر پس از تبدیل شدن به یک هتل اکولوژیک توانسته گردشگران زیادی را برای تجربه‌ی زندگی در طبیعت جذب کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آرزوی زندگی در کلبه‌های چوبی برای خیلی‌ها یادآور رویا‌های کودکانه است که امروز در خلیل شهر به واقعیت تبدیل شده ، باغ متروکه‌ای در نزدیکی جنگل‌های بهشهر پس از تبدیل شدن به یک هتل اکولوژیک (همسان با طبیعت) توانسته افراد زیادی را برای تجربه‌ی زندگی در طبیعت به این منطقه بکشاند.

رونق گردشگری در بهشهر با ایجاد اقامتگاه بوم گردی

طراحی داخلی و فضای زیبای این اقامتگاه بوم گردی مانند استفاده از چوب‌های درختان بومی منطقه در ساخت کلبه‌ها، لوازم سنتی و بخاری هیزمی، کرسی قدیمی، غذا‌ها و نان محلی، ترشی‌های مخصوص منطقه حال و هوای زیبایی برای گردشگران و توریست‌های داخلی و خارجی ایجاد کرده و توانسته علاوه بر معرفی جاذبه‌های منطقه و تور‌های یک روزه طبیعت گردی برای گردشگرانی از آلمان، اسپانیا، رومانی و آمریکا، رونق زیادی به گردشگری این روستا ببخشد.

یکی از میهمانان این اقامتگاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: با آمدن در این فضای به دور از تکنولوژی و پاک و آرام به رویایی که برای زندگی به دور از دغدغه و صدا بود رسیده و توانسته تمام فشار‌های ناشی از زندگی امروزی را فراموش کند.

رویای زندگی در کلبه‌های چوبی

اقامتگاهی بومی و سنتی با غذا‌های محلی

این اقامتگاه در ۳۰۰۰ هزار متر مربع زمین با ۱۰ اتاق با ظرفیت حدود ۵۰ نفرو سرمایه اولیه ۱۰۰ میلیون تومان علاوه بر اقامت، پذیرای صبحانه، نهار و شام را نیز با غذا‌های محلی در فضایی بومی و سنتی فراهم کرده است.

عموزاد کارشناس کشاورزی و منابع طبیعی درباره نحوه ساخت این اقامتگاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  با اشاره به ۲ ویژگی خاص آن گفت: در ساخت این اقامتگاه از چوب درختان بومی استفاده شده، اما بدون آسیب رساندن به درختان و با استفاده از چوب درخت‌های خشک شده جنگل.

افزایش درآمد روستاییان منطقه

از دیگر ویژگی‌های این اقامتگاه بوم گردی توجه ویژه به اقتصاد منطقه است که توانسته با استفاده از توانمندی‌های جامعه محلی مردم منطقه را هم در منفعت اقتصادی این مکان گردشگری شریک کند.

آقای رحمانی صاحب این اقامتگاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: تمامی مواد غذایی مورد نیاز اقامتگاه که مردم منطقه توان تولید آن را دارند از روستا‌های اطراف خلیل شهر تامین می‌کنیم. رفتن به دامداری و انتخاب گوسفند سالم و پروار و سپس مراحل ذبح و تهیه گوشت از قصابی محل کار هر هفته‌ی ماست تا بتوانیم غذای طبیعی و سالم در اختیار مسافران قرار دهیم.

رویای زندگی در کلبه‌های چوبی

خانم خلیلی یکی از بانوان خلیل شهری درباره حضور مسافران و گردشگران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  گفت: علاوه بر تامین غذای مورد نیاز آن‌ها در زمان سکونتشان برای زمان برگشت آن‌ها هم سوغاتی‌های بومی محلی را تهیه کرده و به فروش میرساند. انواع ترشی، مربا، دوغ، نان محلی و آبشله که نوشیدنی مخصوص خلیل شهر است از سوغاتی‌های مردم این منطقه بشمار می‌رود.

۷۰ اقامتگاه بومی در مازندران وجود دارد که این مکان اولین اقامتگاه بوم گردی در شرق مازندران است که یک سال راه اندازی شده و برای ۱۵ نفر از اهالی روستا نیز ایجاد اشتغال کرده است، اشتغالی که در روستا‌ها و مناطق میتواند مانع مهاجرت مردم به شهر و تثبیت جمعیت روستایی شود.

گزارش از سارا فرهمندراد

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.