یک کارشناس صهیونیست درباره پیامد‌های تحویل سامانه اس-۳۰۰ به سوریه، برای اسرائیل هشدار داد.

تجهیز دمشق به سامانه اس-۳۰۰، اقدامات اسرائیل در سوریه علیه ایران را محدود می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتینک، بخش اعظم رسانه های رژیم صهیونیستی از تصمیم وزارت دفاع روسیه مبنی بر تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 به سوریه پس از حمله موشکی سحرگاه روز جمعه آمریکا، انگلیس و فرانسه به این کشور بحران زده، ابراز نگرانی کرده اند. مارک هلر، محقق ارشد صهیونیست در موسسه مطالعات امنیتی در دانشگاه تل آویو، در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک به بررسی این موضوع پرداخت که فروش اس-300 روسیه به سوریه برای رژیم صهیونیستی چه پیامدهایی خواهد داشت.

هلر با تکرار ادعاهای صهیونست ها درباره حضور نظامی ایران در سوریه، گفت: اسرائیل نگران آن است که دفاع هوایی کارآمدتر سوریه -و مجهز به ابزارآلات پیشرفته روسیه- توانایی تل آویو را برای مقابله با نیروهای ایران و حزب الله لبنان در خاک سوریه کاهش می دهد.

هلر همچنین با تصریح اینکه اگرچه اسرائیل از مشارکت آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه سوریه خرسند است، این ائتلاف سه جانبه فاقد یک چهارچوب راهبردی گسترده‌تر برای مقابله با پیروزی های ارتش سوریه (در برابر تروریست ها) است؛ پیروزی هایی که منجر به توسعه اهداف هژمونیک ایران در منطقه خاورمیانه می شود.

هلر در ادامه مدعی شد: با وجود روابط حسنه میان آمریکا و اسرائیل، تل آویو از بهبود روابط با مسکو استقبال می کند، زیرا بسیاری از اسرائیلی ها معتقدند روسیه پتانسیل ایجاد تعادل در میان نیروهای حاضر در خاک سوریه و ممانعت از گسترش نفوذ ایران در این کشور را دارد. وی افزود با این حال نباید فراموش کرد که در حال حاضر مسکو با نیروهایی که بیشترین دشمنی با اسرائیل و بیشترین خطر را برای تل آویو دارند -ایران و نیروهای نیابتی اش- متحد شده است. وی در ادامه گزافه گویی های خود گفت: مناقشه با روسیه آخرین چیزی است که اسرائیل می خواهد، اما همه باید بدانند که اسرائیل برای جلوگیری ایجاد خطرناکترین پیامدها در سوریه (تبدیل شدن این کشور به جبهه مقدم ایران) ساکت نخواهد نشست.
انتهای پیام/

هشدار کارشناس صهیونیست نسبت به تجهیز ارتش سوریه به اس-300

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار