برداشت گل گاوزبان از سطح ۱۷ هکتار از مزارع منطقه الموت آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علیرضا نوروزیان کارشناس مسئول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش بینی کرد؛ تا پایان فصل برداشت در اواخر تیرماه، بیش از ۵ تن گل گاوزبان خشک از این میزان مزارع برداشت شود.

نوروزیان افزود: میانگین برداشت گل گاوزبان خشک در مزارع این منطقه در هر هکتار ۳۰۰ کیلوگرم است.

وی، روستا‌های یارود، عباسک، کلمین، سنبل آباد، ازگنین علیا و سفلی در منطقه الموت غربی را از روستا‌های مهم کشت این محصول در استان ذکر کرد.

به گفته کارشناس مسئول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان، منطقه الموت از لحاظ میزان برداشت گل گاوزبان و کیفیت آن بهترین منطقه در کشور محسوب می‌شود

نوروزیان به مزایای کشت گل گاوزبان اشاره کرد و گفت: گل گاو زبان گیاهی علفی است که ۴۰ الی ۷۰ سانت طول دارد و از دانه آن در تهیه روغن استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: این محصول طبیعت گرم و اثر نشاط آور دارد و در معالجه سرخک، آبله مرغان و جوش‌های آفت دهان و افزایش فشار خون اثر بخش است.

کارشناس مسئول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با توجه به اینکه در تولید این محصول از کود و سموم کشاورزی استفاده نمی‌شود می‌توان در صورت تامین اعتبار لازم، مناطق مستعد استان را برای تولید گل گاو زبان شناسایی تا بتوانند گواهینامه ارگانیک این محصول را دریافت کنند.

انتهای پیام/

پیش بینی برداشت بیش از ۵ تن گل گاوزبان در الموت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.