مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد از ایجاد شهرک سلامت در یزد خبر داد.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد  در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: در استان یزد ظرفیت‌های درمانی و پزشکی شاخصی برای ارائه خدمات داریم، علاوه بر فرصت با تهدید‌های مختلفی هم روبرو هستیم.

فخرالسادات خامسی افزود:شهرک سلامت با هدف ساماندهی امور مرتبط با حوزه خدمات درمانی در این استان ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: اولویت فعلی تمرکز بر ساماندهی مطب پزشکان، مراکز خدماتی، اقامتی و مسایل اجتماعی، چون ترافیک و برخی آسیب‌های رفتاری در حوزه ارائه خدمات درمانی است.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: باید بخش‌های مرتبط با این موضوع برنامه‌های خود را ارائه کنند که با هدف انسجام و همکاری‌های بین بخشی این مساله را مدیریت کرد.

خامسی گفت: ساخت شهرک سلامت که فعالیتی اثرگذار برای فاصله گرفتن از آسیب‌های اجتماعی ناشی از خدمات درمانی است نیازمند آینده نگری و نگاه همه جانبه نگر است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح سرمایه گذارانی هستند، باید به صورت تخصصی به آن ورود کرد.

همچنین مدیرکل دفتر شهری و شورا‌های استانداری یزد گفت: این استان ظرفیت‌های خوبی در حوزه درمان دارد، با مشکلاتی از جمله پراکندگی نامناسب مطب، ترافیک و سایر چالش‌های اجتماعی به ویژه در ارائه خدمات به بیماران روبروست که این مساله نیازمند کنترل و ساماندهی است.

محمود شاکری شمسی افزود: طرح‌ها و پیشنهاد‌های متنوعی از جمله احداث شهرک سلامت برای مدیریت این موضوع مطرح و اقدام مشابه سایر استان‌ها در این زمینه بررسی شده است.

وی بیان کرد: با توجه به زمان بندی تحقق طرح‌های بزرگ باید مسائل را دسته بندی کرد و با شرح وظایف مشخص در بخش‌های مختلف به تدریج اقدام شود.

استان یزد ۸۱۹ پزشک عمومی، ۴۰۵ پزشک متخصص و فوق تخصص، ۳۰۵ دندانپزشک عمومی و ۵۸ دندانپزشک متخصص دارد.
تعداد بیمارستان‌های خصوصی و دولتی ۲۰ باب است که ۱۳ مورد آن دولتی است.

  نشست هم اندیشی ساماندهی مطب پزشکان و ایجاد شهرک سلامت استان برگزار شد.

انتهای پیام/ی

شهرک سلامت دریزد  ایجاد می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.