مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان گفت : عمارت چشمه‌علی دامغان تا پایان امسال در فهرست آثار جهانی به ثبت می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد جهانشاهی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان در نشستی با خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های مهم استان سمنان در حوزه گردشگری گفت : حداقل پنج اثر تاریخی استان سمنان قابلیت ثبت جهانی را دارد.

وی از جاده سنگفرش، تپه حصار دامغان ، کاروانسراها ، چشمه‌علی دامغان و مسجد تاریخانه دامغان به‌عنوان آثار با قابلیت ثبت در فهرست آثار جهانی نام برد و افزود  : عمارت چشمه‌علی دامغان تا پایان امسال در فهرست آثار جهانی به ثبت می‌رسد.

جهانشاهی بحث توسعه صنعت گردشگری را از اولویت‌های برنامه سال جاری عنوان و اذعان کرد: افزایش مشارکت در حوزه‌های مرتبط با صنعت گردشگری ازجمله برنامه‌های این اداره کل است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان افزود : استان سمنان دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری روستایی است که باید این ظرفیت‌ها به‌خوبی معرفی و شناسانده شود.

افزایش اقامتگاه‌های بوم گردی در استان سمنان

جهانشاهی گفت : افزایش اقامتگاه‌های بوم گردی در استان نیز در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌شود تا سال 1400 تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی در استان به 150 واحد برسد.

وی از اقامت بیش از 378 هزار نفر گردشگر در استان سمنان طی ایام نوروز خبر داد و گفت : توسعه صنعت گردشگری علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال، تأثیر خود را نیز بر سایر حوزه‌ها خواهد داشت و سبب تقویت زیرساخت‌ها نیز می‌شود.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.