مسئول کنترل کیفیت و بهبود روش‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: راه اندازی سامانه عملیاتی فوریت های پزشکی، ارتقاء کیفیت خدمات اورژانس و افزایش رضایتمندی مردم را در پی خواهد داشت.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حیدر علی رنجبر امروز در جلسه هماهنگی اورژانس پیش بیمارستانی و اورژانس بیمارستان‌های اصفهان  با اشاره به اینکه سامانه عملیاتی فوریت های پزشکی از اردیبهشت ماه در اصفهان راه اندازی می‌شود،  اظهار داشت: بدنبال راه اندازی سامانه عملیاتی فوریت های پزشکی تمامی امدادخواهان دارای پرونده الکترونیکی می شوند.

وی این اقدام را در راستای ایجاد آمادگی در مراکز درمانی برای پذیرش بیمار با روش جدید دانست و خاطر نشان کرد: مشخصات و شرح حال بیمار از لحظه حضورماموران اورژانس بر بالین وی در مراکز درمانی برای پزشک قابل مشاهده خواهد بود.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان نیز در این جلسه در خصوص راه اندازی سامانه عملیاتی در حوزه اورژانس، گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان هفدهمین دانشگاه در سطح کشور، در تلاش است سامانه فرماندهی عملیات اورژانس پیش‌بیمارستانی موسوم به «اتوماسیون» را از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری در این استان راه‌اندازی کند.

غفور راستین بیان داشت: نحوه عملکرد اورژانس پیش‌بیمارستانی اصفهان در زمینه دریافت امدادخواهی، ثبت مستندات و نظارت بر عملیات تاکنون به صورت دستی و زمان‌بر بود. در این سامانه نظارت بر عملکرد واحدهای امدادی دشوار و مصرف کاغذ، زیاد بود اما با راه‌اندازی سامانه جدید، تمام مشکلات ذکر شده، برطرف می‌شود.

وی اظهار داشت: در شرایط فعلی، گاهی مجبوریم اطلاعات دریافتی را چندین بار در برگه های مختلف یادداشت کنیم اما با سامانه جدید، از دوباره کاری جلوگیری شده، سرعت عمل و دقت افزایش و حجم کار کاهش می‌یابد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه این سامانه قابلیت اتصال به سامانه HIS بیمارستانی را دارد بر تسریع فرآیند پذیرش بیمار در واحد تریاژ بیمارستان تاکید کرد.

راستین اظهار کرد: با اجرای سامانه ، پزشک بیمارستان از لحظه حضور کارشناس بر بالین بیمار، امکان مشاهده شرح حال و تمام مشخصات او را خواهد داشت لذا آمادگی بیمارستان برای پذیرش بیمار افزایش می‌یابد.

وی افزود: برای این سامانه یک اپلیکشین شهروندی نیز طراحی شده که امدادخواه می‌تواند از طریق این اپلیکیشن با ۱۱۵ تماس بگیرد؛ از این طریق، نیازی به  اعلام نشانی نیست و  نشانی امدادخواه بطور خودکار از طریق موقعیت یاب مکانی ( GPS) برای واحد امدادی نمایش داده می‌شود.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه تمامی آمبولانس‌ها به این سامانه مجهز خواهند شد،‌ یادآور شد: این سامانه دارای دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری است که سخت افزار آن، یک گوشی تلفن همراه با سیم کارتی با قابلیت انتقال دیتا بین اتاق فرمان، آمبولانس و بیمارستان است.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: اورژانس ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.