معون وزیر ورزش و جوانان گفت:هیئت استان ها بازوان قدرتمند فدراسیون ها هستند که در امر توسعه ورزش همگانی و کشف استعدادها را برعهده دارند.

داورزنی:هیئت استان ها بازوان قدرتمند فدراسیون ها هستند/از حق وزنه برداری ایران حمایت کنیمبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد رضا داورزنی، معاون وزیر ورزش و جوانان، درباره برگزاری  جلسه مشترک هیئت های ورزشی تهران گفت: امروز جلسه مشترک تمام هیئت های ورزشی استان با حضور روسا و نواب رئیس آنها برگزار شد تا بتوانیم با توجه به جمعیت این استان امکانات ورزشی را افزایش دهیم.تلاش می کنیم امکانات مناسب تری برای مردم فراهم کنیم.هیئت استان ها بازوان قدرتمند فدراسیون ها هستند که در امر توسعه ورزش همگانی و کشف استعدادها را برعهده دارند.در استان تهران خیل عظیمی از استعداد ها وجود دارد که در صورت شناسایی می تواند تیم ملی را تقویت کند.

او در مورد کاروان اعزامی به بازی های آسیایی اندونزی ادامه داد: جلسات متعددی در این زمینه با حضور ستاد این مسابقات، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان برگزار شده است تا کاروان کیفی به رقابت ها اعزام شود. رشته های ورزشی بر اساس شانس مدال آوری راهی مسابقات می شوند و البته رشته هایی که شانس کمتری در این زمینه دارند نیز بر اساس سیاست ورزش کشور و برای حضور در رقابت ها به بازی ها اعزام می شوند.

داورزنی در خصوص کاهش سهمیه وزنه برداری ایران گفت: این قانون برای سال ۲۰۱۳ یا ۲۰۱۴ است که بر اساس تعداد نفرات دوپینگی کشور ها سهمیه آنها کاهش پیدا کند البته ما به همراه فدراسیون وزنه برداری تلاش می کنیم با ارسال نامه به فدراسیون جهاتی از حق وزنه برداری ایران حمایت کنیم.

او در مورد انحلال برخی باشگاه در رشته های ورزشی گفت: یکی از بحث های جدی در این زمینه فضای اقتصادی است و مسائلی که در این زمینه پیش می آید شرایط را متفاوت می کند وزارت ورزش کشور موضوع طرح جامعه داری باشگاه ها را از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری می کند.باید از باشگاه و بخش خصوصی حمایت کرد و تسهیلات و امکانات لازم را در اختیار آنها قرار دهیم.اگر باشگاه ببینند  تیم داری  هزینه زیادی دارد  بعد از مدتی منحل می شوند چرا که نتوانستند فصای اقتصادی ایجاد کنند.

سرخابی ها توانستند بدون حمایت دولت به فعالیت خود ادامه دهند

او تصریح کرد: باشگاه باید سود آور باشند. در حال حاضر باشگاه سرخابی ها بدون نیاز حمایت دولت توانسته فعالیت خود را ادامه دهد.باید دید اقتصادی را جایگزین دیدگاه تیمداری کنیم تا نتیجه لازم کسب شود.

داورزنی درباره وضعیت مدیریت باشگاه پرسپولیس گفت: یکی از صندلی های هیئت مدیره این تیم خالی است که در حال حاضر سلطانی فر پیگیر این موضوع است تا انتظارات هواداران برآورده شود.

او در مورد ماده ۸۸ بیان کرد: سالن تخصصی ورزشی باید در اختیار هییت های استان قرار گیرد.این ماده ظرفیت ورزش کشور را افزایش داده تا امکانات ورزشی به درستی در اختیار هیئت ها قرار گیرد و لطمه ای به ورزش وارد نشود.
ورزشگاه شیرودی هم از امکانات قدیمی استان تهران است که اگر بتوانیم از لیست مازآد خارج می کنیم تا به عنوان یکی از مراکز اصلی در اختیار استان تهران قرار گیرد.

داورزنی درباره قانون ۲۷ صدم درصد گفت: فرصت خوبی است که یک رقم میلیاردی در اختیار ورزش و جوانان قرار گیرد.این مبلغ در هیئت های ورزشی برای توسعه ورزش بانوان، جانبازان و معلولین و ورزش همگانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حضور خانواده ها نیازمند کارشناسی و برنامه ریزی است

معاون وزیر ورزش درباره برگزاری دیدار تیم ملی فوتسال بانوان ایران و اوکراین پشت درهای بسته بیان کرد: این موضوع  مطالبه عمومی مردم است، باید با حفظ شئونات ، دغدغه هایی که علما دارند را برطرف کنیم اما در برخی از رشته ها این امکان وجود نخواهد داشت. از دوستان خواهش می کنم که با آرامش و ایجاد یک بستر مناسب و فرهنگ سازی، زیرساخت ها را به نوعی فراهم کنیم که با حفظ رعایت شئونات خانواده ها بتوانند در مکان های ورزشی حضور پیدا کنند.

داوزنی ادامه داد: در گذشته هم خانواده ها از دیدن مسابقات لذت می بردند و این امر در آینده هم تکرار می شود اما حل کردن مشکلات تماشای برخی رشته های دیگر نیاز به کارشناسی و برنامه ریزی است و دغدغه ای که علما دارند، به حق است و باید شرایط را به گونه ای فراهم کرد که خانواده ها به سالن های ورزشی بیایند و بازی ها را تماشا کنند، به خصوص بازی های ملی که الزاماتی دارد و باید با تدبیر مشکلات آن را برطرف کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: باید این فضا را آرام حفظ کرد تا متناسب با شرایط کشور و رعایت موازین شرعی افداماتی را انجام دهیم و برای این موضوع نیاز به آرامش داریم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار