مقامات نظامی افغانستان اعلام کردند که تنها بزرگراه اکمالاتی و رفت‌وآمد طالبان به گونه‌ کامل از سوی نیروهای نظامی افغانستان پاکسازی و مسدود شده است.

ارتش افغانستان بزرگترین مسیر تدارکاتی طالبان در شرق این کشور را مسدود کردندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، فرمانده قول اردو/ لشکر 203 تندر اعلام کرد که تنها بزرگراه اکمالاتی و رفت‌وآمد طالبان به گونه‌ کامل از سوی نیروهای نظامی افغانستان پاکسازی و مسدود شده است.

شعور گل پشتون، فرمانده قول اردو/ لشکر 203 تندر گفت که با آغاز ماموریت پاکسازی "فتح"، دو کوتل ولسوالی دند پتیان ولایت پکتیا از گروه طالبان پس گرفته شد.

کوتل‌های "انزرکی و کوج حرم" در ولسوالی دند پتیان پکتیا در امتداد خط مرزی دیورند واقع شده است. مقامات محلی می گویند ‌‌که ‌بیشتر‌ اوقات طالبان از همین راه تجهیز می‌شدند.

شمیم خان کتوازی، والی پکتیا بیان داشت: طالبان با استفاده از همین دو کوتل بیشتر تجهیزات شان را از پاکستان وارد می کردند و با استفاده از همین راه خودشان را به دیگر ولسوالی‌های پکتیا، خوست و لوگر می‌رساندند.

به گفته وی، پس از این قرار است یک کندک پلیس مرزی در بخش‌های یادشده ایجاد شود و علاوه بر آن، 300 نیروی خیزش مردمی نیز با هدف تامین امنیت به نظامیان افغانستان در این بخش‌ها محلق خواهند شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار