۳ قطعه فلامینگو به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر تحویل داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛علی محمدپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر گفت:  ۳قطعه فلامینگو از سوی  دوستداران حیات وحش به اداره حفاظت محیط زیست این  شهرستان تحویل داده شد.

وی افزود:  ۲قطعه فلامینگو که از مهاجرت باز مانده بودنداز سوی  یکی ازطبیعت دوستان در منطقه کاکرود تحویل پاسگاه سرمحیط بانی اشکورات رودسر ویک قطعه فلامینگو نیز ازسوی  یکی از دوستداران  حیات وحش درکلاچای به اداره حفاظت محیط زیست رودسر تحویل داده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر تصریح کرد :  این پرنده ها پس از تیمارودرمان در پارک ملی بوجاق کیاشهر رها سازی خواهندشد.

فلامینگو شاخص ترین پرنده آبچر جهان هست.پر وبال بنفش -قرمز،خود به تنهایی این پرنده را از سایر پرنده ها مجزا می کند.  و در مرداب های ساحلی کم عمق ،مانداب های حاصل از طغیان دریاچه ها، لجن زارهابه سر می برند.رژیم غذایی فلامینگوسخت پوستی به نام آرتیمیا است علت قرمزی پروبال آنها نیز وجود رنگدانه های است که درآرتیمیاوجود دارد.فلامینگوها به آرامی راه می روند ودرحالی که سر و منقار خود را در آب فرو برده تغذیه وهمیشه به صورت دسته جمعی زندگی می کنند گله های آن به صورت پراکنده وگاهی دریک خط پرواز می کند.

انتهای پیام/ق

تحویل فلامینگوها به محیط زیست رودسر

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.