رئیس مقر فرماندهی شمالی آمریکا در اظهاراتی از افزایش توان موشکی روسیه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل خبرگزاری اسپوتنیک، «لوری رابینسون»، رئیس مقر فرماندهی شمالی آمریکا گفت روسیه توانایی پرتاب موشک‌های استراتژیک خود را ارتقاء داده و قادر است از فاصله بی‌سابقه‌ای موشک پرتاب کند.

او در نشست کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه گفت: «روسیه به مدرنیزه کردن توانایی پرتاب موشکی خود ادامه داده و می‌تواند از فاصله‌ای که پیش از این سابقه نداشت، موشک پرتاب کند.»

در همین حال، ژنرال «جان هایتن»، فرمانده استراتژیک آمریکا نیز روز سه‌شنبه به کمیته خدمات مسلح مجلس گفت در زرادخانه آمریکا چیزی برای مقابله با سلاح‎‌های ماوراء صوتی جدید روسیه وجود ندارد.

رابینسون در بخشی دیگر از اظهاراتش مدعی شد در حال حاضر کره شمالی تهدیدی جدی برای آمریکا محسوب می‌شود. وی گفت: «کره شمالی هنوز تهدیدی جدی برای وطن ما است.»

او در عین حال اضافه کرد مطمئن است تجهیزات مستقر کنونی در پایگاه نظامی «فُرت گریلی» در ایالت آلاسکای آمریکا برای دفاع از این کشور در برابر  حمله موشکی  احتمالی کره شمالی کافی است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
رفتار آمریکایی ها کشورهای جهان را یکی بعد از دیگری به دشمن آمریکا تبدیل خواهد کرد و آنها را به مکانی که شایسته شان است تنزل خواهد داد.
آخرین اخبار