استاندار گلستان گفت: از هر خانواده جان‌باخته معدن ، یک نفر از فرزندان و یا همسران‌شان مشغول به‌کار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛سید مناف‌هاشمی استاندار گلستان در دیدار با خانواده جان‌باختگان حادثه معدن شهرستان آزادشهر در فرمانداری آزادشهر گفت: در حادثه اردیبهشت سال گذشته معدن یورت آزادشهر، ۴۳ نفر جان خود را از دست دادند و ما امروز متعهد می‌شویم، از هر خانواده یک نفر فرزند، همسر و یا برادر این خانواده‌ها، با اولویت در بخشی مشغول به کار شوند.

وی افزود: مهم‌ترین مسئله و مشکلی که خانواده‌ها مطرح کردند، شهید اعلام شدن این جان‌باختگان است، که تاکنون نماینده، ولی فقیه در استان، نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس و استانداری مکاتبات و کار‌هایی صورت دادند,، اما هنوز به نتیجه نرسیدیم.

استاندار گلستان گفت: از آنجایی که بیشتر این جان‌باختگان برای کمک به همکاران و دوستان خود، جان باختند، در تلاش هستیم تا با کمک نمایندگان استان، این کار صورت گیرد.

هاشمی درباره احداث تندیس این حادثه در شهرستان آزادشهر گفت: پیگیر احداث این تندیس در یک نقطه مطلوب و خوب در شهرستان آزادشهر در سال ۹۷ هستم، به این دلیل که این تندیس یادگار و یادمانی برای این افراد و خانواده‌هایشان خواهد بود.

وی افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آینده نزدیک به استان گلستان سفر خواهند کرد و ما در کارگروه اشتغال استان، بحث افزایش حقوق خانواده جان‌باختگان و کارکنان معدن را مطرح خواهیم کرد تا مورد تائید و تصویب قرار گیرد.

استاندار گلستان گفت: در این ایام وظیفه خود دانستم که به تک‌تک این خانواده‌ها سر زده و عرض تسلیت داشته تا التیام‌بخشی از دردهایشان باشم، اما از آنجایی که مقدور نبود، این خانواده‌ها در فرمانداری دعوت شدند و امید دارم در مراسم سالگرد که در ۱۳ اردیبهشت برگزار خواهد شد، در منطقه بوده و حضور پیدا کنم.

هاشمی گفت: با توجه به اینکه برخی افراد به ناچار در این معادن کار می‌کنند، باید تلاش شود تا ایمنی این معادن لحاظ شده و دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

انتهای پیام/م/پ

 

حادثه در معدن زمستان یورت آزادشهر

برچسب ها: معدن ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.