در پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های قطری و ایرانی به ترتیب در صدر و رتبه دوم قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب با صعود تیم های استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن ایران، العین و الجزیره امارات، الدحیل و السد قطر، الاهلی عربستان به  مرحله گروهی پایان یافت و در نهایت ایران بین پنج کشور شرکت کننده در این منطقه در جایگاه دوم قرار گرفت.

تثبیت رتبه دوم ایران و صدرنشینی قطر در منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا

قطر که با تیم های الغرافه، الدحیل، السد و الریان درمسابقات فصل جاری شرکت کرده بود، در بازی های روز آخر مرحله گروهی 2 پیروزی و 2 شکست کسب کرد. الغرافه در دیداری تشریفاتی که در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شد، با نتیجه سه بر یک تراکتورسازی را شکست داد و با وجود هم امتیاز شدن با الجزیره به دلیل شکست در بازی رو در رو مقابل این حریف اماراتی نتوانست به مرحله بعدی راه یابد. الدحیل هم با توجه به برتری یک بر صفر برابر الوحده امارات ششمین پیروزی متوالی اش در این رقابت ها را کسب کرد تا به عنوان مقتدرترین تیم راهی مرحله یک هشتم نهایی شود. السد در ورزشگاه آزادی تهران با گل به خودی مرتضی پورعلی گنجی مغلوب پرسپولیس شد تا فرصت صعود به مرحله بعدی را به عنوان صدرنشین از دست بدهد. درنهایت الریان هم در بازی خانگی اش مقابل العین امارات با نتیجه چهار بر یک شکست خورد تا نتواند سهمیه عنابی ها در مرحله یک هشتم نهایی را به سه تیم افزایش دهد.

تیم های قطری با آمار 24 بازی، 13 برد، 5 مساوی، 6 باخت، 43 گل زده، 31 گل خورده، تفاضل گل مثبت 12، 44 امتیاز و میانگین 1/83 امتیاز در صدرجدول منطقه غرب قرار گرفتند.

تثبیت رتبه دوم ایران و صدرنشینی قطر در منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا

تیم های ایرانی در آخرین روز مرحله گروهی 2 برد، یک تساوی و یک باخت به دست آوردند تا جایگاه دومی کشورمان در جدول منطقه غرب حفظ شود. پرسپولیس و استقلال با نتیجه مشابه یک بر صفر به ترتیب السد قطر و الهلال عربستان را از پیش رو برداشتند تا به عنوان صدرنشین گروه سوم و چهارم به جمع 16 تیم برتر آسیا بروند. ذوب آهن هم با تساوی یک بر یک برابر لوکوموتیو و کسب یک امتیاز نوبرانه در تاشکند به دلیل برتری 2 بر صفر در بازی رفت در جایگاه دوم گروه B قرار گرفت و پس از الدحیل قطر راهی دور یک هشتم نهایی شد. سال سیاه تراکتورسازی هم در لیگ قهرمانان با شکست خانگی 3 بر یک برابر الغرافه قطر به اتمام رسید تا این تیم تبریزی قعرنشین گروه اول شود.

تیم های ایرانی در مرحله گروهی آمار 24 بازی، 9 برد، 7 مساوی، 8 باخت، 25 گل زده، 26 گل خورده، تفاضل گل منفی یک، 34 امتیاز و میانگین 41/1 امتیاز در رتبه دوم منطقه غرب قرار گرفتند.

تثبیت رتبه دوم ایران و صدرنشینی قطر در منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا

ازبکستان در ششمین روز مرحله گروهی یک پیروزی و یک تساوی به دست آورد اما برخلاف چهار کشور دیگر منطقه غرب هیچ یک از نمایندگان این کشور نتوانستند به مرحله بعدی لیگ قهرمانان صعود کنند. در گروه دوم این رقابت ها لوکوموتیو با تساوی یک بر یک برابر ذوب آهن نتوانست راهی مرحله بعد شود و در گرروه سوم هم نسف قارشی که پیش از این حذفش قطعی بود، در خانه الوصل این تیم اماراتی را با نتیجه 2 بر یک شکست داد.

ازبک ها در فصل جاری لیگ قهرمانان آمار 12 بازی، 5 برد، 2 مساوی، 5 باخت، 17 گل زده، 17 گل خورده، تفاضل گل صفر، 17 امتیاز و میانگین 1/41  امتیاز در جایگاه سوم منطقه غرب ایستادند. با این حال در کمال تعجب حتی یک تیم از این کشور هم نتوانستند جواز حضور در جمع هشت تیم برتر منطقه غرب را به دست آورند.

تثبیت رتبه دوم ایران و صدرنشینی قطر در منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا

الاهلی و الهلال، 2 تیم عربستانی در این فصل لیگ قهرمانان شرکت کردند اما برخلاف شاگردان سرگئی ربروف در تیم الاهلی که موفق شدند با برتری 2 بر یک مقابل الجزیره امارات به عنوان صدرنشین گروه اول لیگ قهرمانان به مرحله بعدی بروند، افتضاح رئیس های عربستانی با شکست یک بر صفر از استقلال در کویت تکمیل شد تا الهلال که نایب قهرمانی دوره قبلی رقابت ها را یدک می کشید با قعرنشینی در گروه چهارم به کار خود در فصل جاری پایان دهد.

12 بازی، 4 برد، 4مساوی، 4باخت، 12 گل زده، 11 گل خورده، تفاضل گل مثبت یک، 16 امتیاز، میانگین 1/31 امتیاز حاصل عملکرد سعودی ها بود که سبب شد آنها در جدول کلی منطقه غرب در جایگاه چهارم قرار گیرند.

تثبیت رتبه دوم ایران و صدرنشینی قطر در منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا

الجزیره، الوحده، الوصل و العین چهار تیمی بودند که از امارات در فصل 2018 لیگ قهرمانان شرکت کردند. این تیم ها در روز پایانی مرحله گروهی یک پیروزی و سه شکست ثبت کردند تا شیخ نشین ها با آمار 24 بازی، 5 برد، 6 مساوی، 13 باخت، 28 گل زده، 42گل خورده، تفاضل گل منفی 14، 21 امتیاز و میانگین 0/87  امتیاز در قعرجدول منطقه غرب بایستند.

در روز پایانی لیگ قهرمانان الجزیره که پیش از این صعودش به مرحله یک هشتم نهایی قطعی شده بود با شکست 2 بر یک مقابل الاهلی عربستان فرصت صدرنشینی در گروه اول  را از دست داد. الوحده هم در خانه لخویا با نتیجه یک بر صفر شکست خورد تا قعرنشین گروه دوم بماند. الوصل در بازی خانگی برابر نسف قارشی 2 بر یک مغلوب شد و این تیم هم در قعرجدول گروه سوم ایستاد و در نهایت العین با برتری چهار بر یک در خانه الریان، پس از استقلال مجوز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را کسب کرد.

انتهای پیام/ 

رتبه دوم ایران در جدول منطقه غرب لیگ قهرمانان قطعی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار